Monday, 21 April 2014

KISAH RM0.50 YANG MENYENTUH HATI

Cikgu : Kenapa Adam tak rehat? 


Adam: Mak saya beri 50sen sehari Cikgu ... kat kantin 50sen ni dpt beli nugget je sekeping, segan la cikgu beratur panjang2 dpt beli nugget sekeping jaa . Jadi saya kumpul duit hari ni utk mkn hari esok , dpt la saya mkn nugget ngan air sirap 50sen.Saya kat kantin hari Selasa & Khamis je cikgu (Adam tertunduk malu)

Perasaan saya mula bercampur baur, sedih & sebak. Di zaman 2014 ini masih juga ada pelajar yg membawa 50sen ke sekolah. Ramai di antara kita memandang 50sen itu jumlah yg kecil sedangkan bagi pelajar ini 50sen sgt besar ertinya .. 

Cikgu : Kalau hari jumaat awk x pergi kantin la ya ? 

Adam : Oh .. hari jumaat duit 50sen ni sy sdekah ms bacaan yasiin , cikgu." jwb Adam dgn bersahaja. "Mak sy kata kalau kita sdekah, rezeki kita akan bertambah.." 

Mata sy dh berkaca... sy tkejut & btambah sebak, dh la duit ada 50sen, siap boleh sedekah pulak lg.. Ya Allah, limpah kan laa rezeki bagi keluarga pelajarku ini. Luaskan la pintu rezeki mereka semuga mereka tidak lagi berada didlm kemiskinan. Huh, mcm terpukul sungguh saya, bayangkn duit 50sen yg d beri utk makan, dia sedekahkan 50sen utk tabung sekolah setiap Jumaat semasa bacaan yasiin.. 

#SHARE lah eh. .mungkin cerita nie nampak simple tapi ia memberi 1000 pengajaran agar kita semua lebihkan bersedekah .... 

Sunday, 20 April 2014

Rindu Itu Anugerah










Tolong klik SINI & SINI..




Friday, 18 April 2014

Suasana Pertandingan Bola Tampar











Monday, 14 April 2014

Koleksi

Alhamdulillah.. ada jugak tanda kenangan walaupun bukan juara.. hehe ^_^


Walaupun nilainya bukanlah ratusan ringgit ataupun ribuan ringgit, tapi kenangan yang ada padanya amat bermakna.. ^_^



Sunday, 6 April 2014

Cuti-Cuti Giveaway


Rose akan bercuti di SARAWAK bersama KELUARGA.. heHe 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...