Monday, 10 January 2011

aNdai ku turut rasa haTi..

andai ku turut rasa hati..
telah jauh ku bawa diri
tapi kemaafan ku lahir dari hati
mengatasi..
SEJARAH MUNGKIN BERULANG..

haHa.. teringat zaman femes rambut belah tengah dulu2..
kal0 nak ikutkan rasa hati memang nak balik masa sekolah2 dlu.. x banyak yg nak kene pikir..  memang rutin harian, bangun pagi terus mandi.. pas mandi g surau semayang subuh.. pas subuh g sarapan.. pas sarapan balik hostel jap kemas barang sekolah.. pastu g sekolah.. pas abis sekolah g surau, semayang zohor..pastu balik hostel ambik "trey"(bekas untuk ambik makanan.. ejaan ntah btul ke tak.. lupe plak ejulz.. hehe) then, terus g makan tengahari.. pas makan tengahari balik hostel mandi n cuci baju.. lepas abis cuci baju rehat kejap.. tido la.. zzZZZ.. heHe.. lepas zzZZZ.. badan yg rasa lemau2 tu dipaksa pegi study petang.. waaa.. memang lemau la jawabnye.. heHe.. lepas study petang g surau semayang asar.. pas asar ni laa yang paling best.. masa riadah.. ape g, ejulz sebagai exco majlis perwakilan pelajar biro sukan menjalankan tugas untuk memastikan ajk biro mengagihkan alatan sukan yang hendak dipinjam.. macam2 la ada.. congkak, carrom, bola sepak, bola tampar, bola jaring, bola takraw dan macam2 lagi jenis bola laa..  x terkecuali permainan chest @ catur.. basikal pun ade.. tapi kene bayar laa.. heHe.. penat jugak ejulz masa tu.. urus peralatan sukan.. nak handle pertandingan lagi.. antara pertandingan yg ejulz n ahli biro sukan pernah buat adalah pertandingan layang-layang dan pertandingan bola sepak antara blok asrama.. memang best la bila di kenang kisah2 lepas.. heHe..
lepas riadah balik hostel mandi manda untuk ke surau maghrib berjemaah.. sebelum tu makan petang dulu..lepas maghrib dengar tazkirah dari ustaz.. then, lepas Isya' pegi study malam.. lepas study malam balik hostel menidurkan diri.. tapi sebelum tido tu g makan malam dulu laa.. hiHi.. roti pun roti laa.. heHe

memang banyak kenangan yg best2.. rasa nak balik zaman dulu2.. x payah pikir banyak benda.. pegi sekolah buat aktiviti harian n dapat duit poket dari bapak.. sekarang nak pikir makan free? jangan harap laa.. nak pikir dapat duit poket senang2 je? jgn harap laa.. kene keje baru dpt duit.. banyak lagi laa beza dulu dgn sekarang..


WAAA!! NAK BALIK ZAMAN DULU2.. HUAAAA!!!

p/s: nasihat buat adik2.. jadikan kehidupan sebagai pelajar adik2 bermakna utk dijadikan kenangan & ingatan.. :)

8 comments:

  1. huaa.....bukan ejul ja nk blik kezaman dulu2...efa pon nk...byk kenangan manis+pahit....nk kembali muda miahahaha

    ReplyDelete
  2. hehe..
    time pemes lagu tu,
    lam blik air pn duk nyanyi alagu tu,
    huhuhu~

    ReplyDelete
  3. past is past ^__^ haha, tapi zaman kecik dolok nang best.

    ReplyDelete
  4. efa: rindu zaman2 femes dulu.. haHa :P

    ReplyDelete
  5. sis LM: tau2 je ejulz penah kene rotan dulu.. heHe

    ReplyDelete
  6. ahsfantasy24: perghh.. ingt g pompuan berteriak mcm org histeria bila tgk kump tu.. haHa

    ReplyDelete
  7. khairunnisa ♥: x pelu pikir nk owh? heHe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...