Tuesday, 11 January 2011

Diari Kesyukuran???

Diari kesyukuran?? ape tu? yang ejulz tahu diari harian. xKisah laa diari sendiri ke diari bos.. almaklumlah jadi PA ni kene rapat ngan diari bos.. ape yg bos buat semua catat..  bengkel? kursus? perbincangan?meeting situ? meeting sini? cuti pun catat jugak.. haHa. tapi kal0 nak buat diari sendiri tu berat sikit laa.. almaklum laa ejulz ni pun bukan rajin sangat.. dulu2 ade laa buat diari bajet harian.. berkesan? memang berkesan ejulz cakap kat k0rang.. korang boleh berjimat dan kontrol perbelanjaan harian korang.. bila dah catat hari2 tu korang boleh agak berapa jumlah belanja sehari.. bila rasa harini dah terlebih gune, esok cuba kurangkan.. camtu la cara ejulz dulu.. dah lama x amalkan.. ni nak amalkan balik laa.. bende baik bagus diamal. betul x?

tapi bukan diari bajet yg ejulz  nak share kat sini.. ejulz nak kongsi diari kesyukuran yg ejulz baca kat iMotivasi.. di situ empunya iMotivasi kongsi 4 langkah bagaimana membina diari kesyukuran.

salah satu langkah die adalah.:

 Tulis 100 perkara yang Anda syukuri hari ini. untuk permulaan hari pertama 10 perkara. Hari kedua 20 perkara.

ejulz syukur sangat hari ni;
- diberi peluang hidup di muka bumi Allah ini lepas dimatikan sementara aka tido..
- selamat. hampir2 nak excident dgn bas kat Sg. Besi..
- dapat sarapan makanan makcik thai.. maksud ejulz x kebulur laa.. hiHi
- dapat menang main carrom masa rehat tadi..
- dapat bos yang baik hati.. wpun org kata dia garang.. tapi ngn ejulz dia xpenah marah..
- sebab x dapat panggilan "panas" arini.. heHe

lepas kita catat, cuba kita hayati setiap patah perkataan yg ditulis.. mungkin dgn cara ni akan mendekatkan lagi diri kita kepada Allah s.w.t dan mensyukuri nikmat yg Dia berikan.. insyaallah..

lain2 tu rajin2 la baca iMotivasi k..



salam, dari ejulz..  

4 comments:

  1. singgah d blog kitak jua..hehehe...
    mun free singgah lg bah...hoho

    ReplyDelete
  2. dyg: thankz singgah ctok.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...