Tuesday, 18 January 2011

Dibunuh KEJAM!

Sekali lagi ejulz agak terkilan bila baca akbar arini.. seorang pelajar dibunuh dan ditanam di belakang rumah suspek.. kejadian berlaku tidak jauh dari kampung ayah ejulz.. Di Sadong Jaya, Kota Samarahan.. mangsa dikatakan dipukul oleh sekumpulan enam lelaki.. motif awal pembunuhan adalah kerana mangsa tidak mahu menyertai kumpulan suspek yang dipercayai kumpulan curi motor dan pecah rumah. Agak memalukan...

Memang ejulz selalu perhatikan gelagat remaja2 di kawasan yang berhampiran yang sering menyakitkan mata pabila memandang.. Di kampung ejulz sendiri pun memang ada spesis manusia macam tu.. bukan nak memburuk tapi kenyataan.. Dari apa yang ejulz perhatikan kebanyakan di0rang suka menunjuk kehebatan diri dari sekolah lagi.. kal0 kehebatan dari segi akademik xpe laa.. ni, kehebatan dari segi fizikal. bukan sukan tapi bergaduh.. masing2 nak tunjuk diri kuat. nak kuasa.. bila dah rasa diri kuat n berkuasa macam ni la yang jadi.. mencuri x takut, pecah rumah x takut, meragut x takut. Sehinggakan x sedar sampai tahap membunuh.. masyaAllah..


-gambar mangsa ditanam di belakang rumah suspek-

So, di sini ejulz nak nasihatkan adik2 di luar sana supaya pandai2lah memilih kawan.. kawan yang baik bukanlah kawan yang kuat dan berkuasa. Tapi sahabat yang baik adalah sahabat yang boleh membawa kita ke jalan kebaikan.. itulah sahabat yang sebenar..



"Marilah kita sama2 sedekahkan alfatihah kepada arwah. Semoga rohnya ditempatkan bersama2 orang yang beriman.. Alfatihah.."

9 comments:

  1. menakutkan lah asroL...
    seram ai tengok...
    semoga arwah diampunkan dosa oleh Nya...
    amin~

    p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
    1. New Entry "~ DiNNeR JPA @ PICC ~"

    ReplyDelete
  2. ngeri la tgk ejulz..tkut la..uhuk ciannya..AL FATIHAH

    ReplyDelete
  3. semoga roh ditempatkan bersama orang2 yg beriman..

    ReplyDelete
  4. siapa la yang zalim sngt tu..melampau betul

    ReplyDelete
  5. E.d.Y: budak2 camni memang kurang ajar sikit.. nak tunjuk kuat je keje.. harap2 dapat hukuman yg setimpal.

    ReplyDelete
  6. al fatihah~
    la ni nyawa cam xder harga..
    ...nak jalan sensorang pon dah takot2 la ni~

    ReplyDelete
  7. cik juja mafia: harap2 kisah ni dapat dijadikan iktibar dan keinsafan kepada kita semua.. beringat sebelum terkene..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...