Sunday, 2 January 2011

Mari belajar bahasa Sarawak - Part 1

Salam kengkawan,

arini ejulz nak kongsi sikit pasal bahasa sarawak.. ejulz nak buat entri kongsi bahasa sarawak sebab ramai kawan2 ejulz tanya n ingin nak belajar bahasa sarawak.. kat ofis pun ade gak kawan yang nak belajar bahasa sarawak.. adeii! dengar die cube cakap rasa nak gelak tp x sampai hati.. haHa

ok, for basic ejulz nak share word "kamek" @ "kameq"..


p/s: kal0 ade ape2 nak tanya maksud lam bahasa sarawak.. tanye je ejulz k.. ejulz akan buat entri special utk k0rang.. :)

6 comments:

  1. hehhee...bes2...kalau mcm "apa kabar"?

    ReplyDelete
  2. waa , nice ! kalau "bye" dalam bhasa sarawak ape pulak ??

    ReplyDelete
  3. alfalora & fatyn: insyaallah ejulz akan buat entri utk jawab soalan tu ek.. :)

    ReplyDelete
  4. polah dalam bentuk ayat..banyak gik dipaham daknya..hehehe

    ReplyDelete
  5. dah polah.. hehe..

    http://kampung-kameq.blogspot.com/2011/01/mari-belajar-bahasa-sarawak-part-2.html#links

    ReplyDelete
  6. kamek sikda hal :D
    kitak padah ngan kamek , mun kitak mauk jumpa kamek :D
    hihi saya pun suka belajar sarawak , sejak dapat sambung belajar di unimas :D
    best bila kita belajar tempat jauh2 , jumpa ramai kenalan dari serata tempat di negara kita :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...