Tuesday, 8 February 2011

Campak mangsa rogol tepi jalan

KEJAM!! MEMANG KEJAM!! itulah yg ejulz boleh katakan kepada manusia yg begitu kejam memukul dan dikatakan merogol sebelum mencampak seorang wanita di tepi jalan. Wanita tersebut kini berada dalam keadaan koma.

[gambar dari myMetro]

Nyawa manusia sekarang macam dah x berharga lagi. dera..? bunuh..? buang bayi..? sana sini ada je dengar kes-kes macam ni. Di bandar? Di kampung? semuanya sama.. Masih adakah prikemanusiaan pada diri manusia pada hari ini? memang masih ada tapi berapa peratuskah yg masih ada nilai prikemanusiaan itu?

Pelbagai langkah yang telah diambil oleh kerajaan mahupun NGO bagi mengatasi masalah-masalah sebegini, TAPI.. masalah-masalah sebegini masih x selesai. malah makin bertambah. Adakah hukuman di Malaysia ni terlalu ringan? ish3.. bagi ejulz hukuman sedia ada sekarang pun dah cukup berat.. tengok gambar tuttttttt ke sebat pun dah geli.. sampai terkeluar isi.. eeee.. geli. Adakah perlu hukuman dilakukan secara live aka siaran langsung supaya kita yang melihat hukuman tersebut takut untuk melakukan kesalahan yg pesalah telah lakukan?

Sama-samalah kita berdoa agar kita semua dijauhkan dari perkara2 yg buruk. Dan kepada ibu2 dan bapa2 yang ada diluar sana, didiklah anak2 anda dengan betul. Kerana didikan awal itu penting ibarat mencorak lukisan di kain putih. Kalau cantik corak yang kita lukirkan maka ia akan menjadi kain yang cantik ibarat kain sutera.

[orang ramai yang mempunyai maklumat atau kehilangan ahli keluarga diminta tampil bagi membantu siasatan dengan menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Port Dickson di talian 06-6462999 atau balai polis berhampiran]

16 comments:

  1. kejam...takut ai rasa...hmmm~ dunia zaman ni dah x selamat...

    p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
    1. New Entry "1st GA from Dmanja Penawar"
    2. New Entry "# Y.E.S dapat PC baru !!! #"

    ReplyDelete
  2. Memang setan dan patut kena hukuman sama dengan apa dia org buat iaitu rejam dan lontar jer dia org tu...

    ReplyDelete
  3. Ya Allah semoga di jauhkan... takut gila kot tengok papaer metro tadi.. grrr sabar jelah kesian dengan orang tuuu

    ReplyDelete
  4. tawu xpe. kejam gle~ perempuan dibuat mcm tuh je. takut yati. T_T

    ReplyDelete
  5. hurmm nang menakutkan...tp adakah ya hanya salah perogol ya jak? mun mpuan ya pkey seksi2...ya salah nya la nk..huu~ kesimpulannya...pkey la yg mnutup aurat...uhuk2 yosehh jd ustazah jap..ngeh3 ;D

    ReplyDelete
  6. thanks sebab support..
    ntahla dia selalu komen blog sy...
    then dia ader jer komen kat entry sy tu..tapi dia tak tahu kot sy dok perli dia. mals nak pk lagi..

    thanks taw bg moral suport ;) even tak pernah jumpe

    ReplyDelete
  7. ika puk puk: jelas dan nyata. memang perbuatan yg x baik..

    ReplyDelete
  8. BRO_MONDAY: mana2 pun rasa x selamat.. kampung ke bandar ke semua sama..

    ReplyDelete
  9. Mah@mahu : org camtu patut kene hukum bunuh wpun pompuan tu msh hidup sebab dh ada niat membunuh..

    ReplyDelete
  10. Ain Zulaikha : memang mengerikan.. ambik pengajaran dr berita ni.. kalau nak jln jgn jln sorang2.. biar berteman..

    ReplyDelete
  11. yatie's EPISODE: memang kejam. org camni patut kene hukum bunuh je..

    ReplyDelete
  12. LavenderPurpleMe: yalah.. ambik pengajaran.. tutup aurat n sentiasa bdoa dilindung oleh Allah.. insyaallah selamat..

    ReplyDelete
  13. Zue Cancer: xpe. biar la dia dgn cara dia sendiri..

    ReplyDelete
  14. woooo...people might be "menakutkan" than we know...

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum..ari ya da berita madah Malaysia tok selamat..huh..tang cney selamat ya pun kmk x tau....btw, kmk dah follow ktk =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...