Wednesday, 9 March 2011

SAKIT MENTAL!!!

Assalamualaikum n selamat pagi.. Salam 1Malaysia.. :)

Isu perhimpunan pagi kat ofis ejulz pada minggu ni adalah "Sakit Mental".. Banyak laa pendapat2 dari pegawai berkenaan dgn isu tersebut.. Antara contoh kes yg dikaitkan dengan sakit mental ini adalah kes mendera @ membunuh haiwan seperti kucing.. Ejulz pun pernah tengok video2 penganiayaan haiwan2 camni kat youtube.. Antaranya remaja perempuan yg mendera seekor arnab sebelum membunuhnya dengan kejam.. Ejulz x pasti sama ada remaja tersebut dari cina @ japan @ korea.. x ingat. heHe. Yg pasti pada mulanya dia membelai arnab tersebut.. kemudian meletakkan papan kayu di atas arnab tersebut dan melihat arnab tersebut meloloskan diri dari bawah papan kayu tersebut.. then dia letak balik arnab tu kat bawah papan tu dan dia duduk di atas papan tersebut.. bayangkanlah bagaimana keadaan arnab itu.. isshhh!! sampai mati arnab tu.

Dan satu lagi video yg ejulz tengok seekor kucing dibakar dengan kejam sekali.. Mula2 kucing tu diletakkan di satu sangkar.. Daripada pemerhatian ejulz sangkar tu bukan sangkar kucing, seperti sangkar burung @ tikus.. kerana pintu sangkar tersebut bersaiz kecil.. bayangkan seekor kucing bersaiz besar dipaksa masuk kedalam sangkar yg berpintu saiz kecil.. kejam x kejam? then dia jirus kucing yg berada dalam sangkar tu dgn petrol.. dan dengan kejam dia membakar kucing itu hidup2.. Dengan sekali bunyi "mengiau", kucing itu mati rentung..

Selama sesi perbincangan isu ini berlangsung, ejulz dah x boleh nak beza antara mental dgn emosi.. Hari tu ada la seorang pegawai memberi pendapat dia.. Dia berpendapat agar kita perlu memastikan agar rakan2 sekerja kita tidak berada dalam keadaan mental yg x waras.. itu ejulz setuju.. Dengan kata lain, kita kene ambik tahu masalah rakan sekeliling.. bantu masalah diorang kalau mampu.. Yang ejulz x paham bila dia bagi contoh..

Dia kata Si A ni meludah Si B kerana marah apabila mendapat tahu Si B mengata dia dari belakang.. Pada pendapat korang adakah Si A tu sakit mental @ emosi.. Pada ejulz Si A tu bukanlah mental, cuma emosi terganggu.. Marah disebabkan kene fitnah @ sebagainya.. Melainkan Si A tidak kenal langsung dengan Si B.. Itu memang betul2 mental aka GILA!!.. haHa

p/s: Jangan lupe tengok bola Malaysia lwn Pakistan malam ni.. Mari kita menggilakan diri bila menonton.. huHu :D

8 comments:

  1. asroL : ai dengar je isu ni masa BKS dari isnin selasa rabu tadui...tapi ai x cakap apa²...adehh~ x minat dengan isu ni...takut pun ada..takut dengan oram mental!!!hmmm~

    p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
    1.New Entry "TUTORIAL Part 1 : NEW ENTRY di comment box"
    2.New Entry "~DULU & KINI~"

    ReplyDelete
  2. huhuhu

    tue la kan? konfius jugak nie...

    emosi ke mental..
    tapi kalau tak pandai jaga emosi maksudnya mental terganggu ler tue..

    huhuh

    jemput ke blog yana!!!

    ReplyDelete
  3. mentak dgn emosi saling berkaitan..Dua-dua hak Allah yg perlu dijaga..;p

    ReplyDelete
  4. uuu~ mek pun takut wak...
    takut jd cmya wak...
    huu~ gnguan emosi is so dangerous especially 4 someone like me...hoho~

    ReplyDelete
  5. BRO_MONDAY : aku lagi laa x berani.. haHa

    ReplyDelete
  6. Nur Liyana : emosi terganggu sehingga mental jd gila.. heHe :P

    ReplyDelete
  7. The Bee And The White Roses : bena kata kitak.. heHe

    ReplyDelete
  8. LavenderPurpleMe: kira selalu emo laa ktk tok tek.. haHa :P

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...