Tuesday, 1 March 2011

Suami penyayang..

Dimulakan hari baru di bulan baru dengan lafaz bismillah..

Assalamualaikum,

Harap semua dalam keadaan sihat sejahtera.. Lepas ejulz buat resepi udang masak kunyit dua hari lepas, terasa nak makan lagi.. macam dah ketagih.. he.. Jangan ketagih dadah dah.. huHu.. Mintak jauh dengan dadah ni.. Dadah musuh negara.. heHe.

Nak dijadikan cerita, petang semalam lepas balik dari keja ejulz singgah alamanda.. Nak beli udang lagi.. Mengalahkan perempuan mengandung yg mengidam.. haHa. Merempit dari ofis ke alamanda.. then cari parking baek punya.. x perlu bayar n selamat dari polis (tempat yg xkan kene saman.. huHu). Selepas selesai memaking, ejulz pun masuk kat alamanda tu..

Ejulz terserempak dengan pasangan suami isteri.. Si isteri tu kelihatan tengah mengandung.. Ye la, tengok perut dia boyot kat depan tu mesti la mengandung.. heHe. Ejulz masih waras n normal lagi nak beza org mengandung dengan boroi.. haHa. Tengok pasangan tu begitu mesra lagi. Kemudian datang seorang budak kecik berusia lebih kurang 6 ke 7 tahun sedang menolak troli bertentangan dengan pasangan tersebut.. Jarak antara mereka dengan budak yang menolak troli tu kira2 4 ke 5 meter. Walaupun masih jauh dari mereka, si suami lantas memeluk si isteri ketepi supaya tidak terkena troli yg dibawa oleh si budak tadi.. Begitu la sayangnya seorang suami kepada isteri dan anak yg bakal dilahirkan macam bro_monday.. Dan bahagia sungguh si isteri mendapat suami penyayang, sama seperti sis LM.. heHe

Daripada pemerhatian ejulz, masih ramai lagi masyarakat Malaysia yang prihatin dan penyayang. Walaupun pada masa kini, kita digembar-gemburkan dengan berita2 yg x bermoral seperti buang bayi, bapak rogol anak, anak aniaya bapak dan macam2 lagi, tapi ejulz percaya masih ramai yang di luar sana yg mempunyai sifat kasih syg.. Ada yg mempunyai naluri keibuan @ kebapaan tapi masih belum diberikan rezeki utk mendapat anak..

Oleh itu, sama2lah kita berdoa agar masyarakat kita hari ini sedar tentang kewajipan dan amanah yang berikan oleh Allah s.w.t. Semoga gejala2 yg tidak bermoral seperti buang bayi dapat dikikis dari kehidupan masyarakat kita hari ini.. Bagi merealisasikannya, ibu bapa memainkan peranan penting dalam memberi didikan awal kepada anak2. Dan tanggungjawab seorang guru juga amat penting dalam mendidik bakal penggerak negara di masa akan datang.. Darjat seorang guru amat tinggi disisi Allah, sehinggakan hari2 pelajar berdoa utk guru mereka..

"Ya Allah, Kau ampunilah segala dosaku, dosa kedua ibu bapaku dan dosa orang2 yg berbuat baik kepadaku sama ada yg masih hidup ataupun yg telah meninggal dunia.."

Renung2kan, dan selamat beramal.. :)

48 comments:

  1. doa tuh kena tambah sekali org yg berbuat jahat kat kita..bior ampunkan dosa sekali.. :)

    ReplyDelete
  2. asroL : wahhhh!!! entry baik ni...insyaAllah sama² dapat pedoman...nama ai ngan sis LM kena petik...('',)

    p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
    1.New Entry "Hujan Sangat Lebat Pagi Ini !!!"

    ReplyDelete
  3. Wah! Romantik kan... Suami org tu... Sebenarnya... Bukan susah pun untuk kita mencipta kasih sayang.. Yang penting kita menerima dgn seadanya orang-orang yang berada di sekeliling kita..

    Jom baca entri terbaru saya : GADGET MENARIK

    ReplyDelete
  4. wah...best dpt tgk scene free..hahahahah....

    hahahaha..lawak plak bila baca pasal bro mon dan Lm tue.....hahahaa mcm real jep..huhuu

    ReplyDelete
  5. weyh aku tgk blog ko puteh je. asal ni line aku ke elok adoi.

    ReplyDelete
  6. memang masih ada. saya pon percaya :)

    ReplyDelete
  7. b a m b a m ' s: tu doa sekolah saya dulu.. heHe

    ReplyDelete
  8. BRO_MONDAY : tu realiti bro.. heHe

    ReplyDelete
  9. bahagia nye dapat suami penyayang mcm2.

    ReplyDelete
  10. fizalinolie : betul tu.. kita kene terima pasangan seadanya.. hiHi..

    ReplyDelete
  11. Nur Liyana : laa.. tu betul2 la.. bro_monday tu rakan seofis ejulz.. sis LM kenal lam blog.. selalu cite pasal anak n husband die.. heHe

    ReplyDelete
  12. EmanTheHalia: kaler pepel la man.. adei.. jgn kata blog aku ni berat sgt.. haHa.. terpaksa edit balik la ni.. adoii..

    ReplyDelete
  13. shedameor : memang ada.. cuma media je x hebahkan. slalu hebah yg buruk2 je.. huH

    ReplyDelete
  14. Anis Nasri: memang bahagia.. bahagia jugak suami dpt isteri solehah.. heHe

    ReplyDelete
  15. terbaiklah suami camtu.. jgn boifren buat cmtu dah.. kahkah..

    ReplyDelete
  16. Wafi : selalunya fb yang melebih2 dr suami. betul x bro.. haHa

    ReplyDelete
  17. kena saling menghargai.. br wujud istilah 'penyayang'

    ReplyDelete
  18. hows sweet....
    tapi tak ramai yg mcm tu.
    sbb pengalaman sy..dulu ada ah nampak satu pasangan ni..suami jalan kat depan, bini ngandung jalan kat belakang.

    huhu.

    ReplyDelete
  19. hihi..nama sis LM pun ada.siyes sis suka gak tgk kemesraan bro monday..sweet je kan?

    ReplyDelete
  20. Assalamulaikum.... Ktk mpun ka masak udang ya... hehehehe
    masalah nektok bukan bapak rogol anak jak.... bok bulan ya tek...da berita datuk (74) rogol cucu (lupak brapak umo biak ya) d kandang lembu..... ney gaya gya..... dah ya jak tek kmk nak padah... hehehe

    ReplyDelete
  21. itulah sekarang banyak kes buang bayi rogol and sume2 tue mintak dijauhkan dan dapatlah keluarga bahgia macm cite ejulz ni,aminnn

    ReplyDelete
  22. wahh.. cair dek buatnyaa dapat suami cenggitu.. hee

    ReplyDelete
  23. terbaek ahh . insyallah moga ALLAH S.W.T memberikan kita jodoh terbaik dunia dan akhirat . sama sama doa oke .

    p/s; lagu ney kalau dgr selalu nagis . hurmm entry happy pun air mata dah trun neyyy . cm na. huhuh

    ReplyDelete
  24. romantiknya.. i like..

    ejulz tak nak masakkan utk saya sikit.. hehe

    ReplyDelete
  25. Cik Aish : ish3.. kesian bini dia kan..

    ReplyDelete
  26. sis LM: suami n bapak penyayang la katakan.. heHe

    ReplyDelete
  27. bobiedanbad : memang sweeet.. haHa

    ReplyDelete
  28. ein : aok la.. masak drik pun la.. haHa.. ya jak tek nak dipadah ktk.. panjang juak.. haHa

    ReplyDelete
  29. ana: ye la.. mintak dijauhkan.. semoga dpt keluarga yg bahagia dan kekal abadi.. :)

    ReplyDelete
  30. oshin.. insyaallah..

    heHe.. nangis dgr lagu blog ni.. haHa

    ReplyDelete
  31. ain zulaikha: boleh.. utk ain semua boleh.. :P

    ReplyDelete
  32. DaKCoMeLeSs : sweeet kan.. heHe

    ReplyDelete
  33. wah sweetnya husband tu....nnty nk hsband cmtu gak la..aminn....

    ReplyDelete
  34. siapa tak sayang bini oiii.huhu

    ReplyDelete
  35. hehehe aok ya jak tek kmk nak padah.....

    ReplyDelete
  36. bahagianyer jika menjadi sang isteri itu...;)

    ReplyDelete
  37. nia Athena : ejulz pun sweet jugak.. haHa.. rasa nak muntah x dgr..? haHa

    ReplyDelete
  38. Edy Zaidi: ada jugak org yg sayang bini sampai nak tambah bini.. heHe.. terlalu syg la tu..

    ReplyDelete
  39. ein : ingat banyak nak dipadah tek.. haHa :P

    ReplyDelete
  40. senydream : senyuman dalam kebahagian.. lagu shahir baru.. haHa.

    ReplyDelete
  41. baeknyer suami die 2....arap2 le brkklan kbaiknnyer 2...bknnyer tyme si isteri tgh pregnant jer...hehehe

    ReplyDelete
  42. Nabilah Atiqah : semoga Nabilah x jumpe suami camtu.. heHe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...