Monday, 6 June 2011

Lombok!! Lombok!! Lombok!!!

Lombok!! Lombok!! Lombok!!! x abes2 pasal anak dara Malaysia dibawa ke Lombok.. bila la agaknya isu ni nak selesai.. Dulu pernah jugak buat entry pasal ni.. klik sini..

“Saya tidak akan percaya lagi lelaki Indonesia, malah menyesal dengan tindakan diambil kerana hanya dijadikan pemuas nafsu. Sepanjang di sana, saya hanya mampu menangis mengenangkan nasib malang.

“Justeru, saya ingin menasihatkan mana-mana gadis atau wanita di negara ini tidak mudah terpedaya dengan lelaki Lombok. Jangan berkawan dengan mereka kerana akhirnya menimbulkan pelbagai masalah.

“Pada mulanya, saya percaya lelaki itu boleh dijadikan tempat bergantung hidup tetapi rupa-rupanya anggapan saya meleset,” katanya ketika ditemui Harian Metro di rumah keluarganya, di sini.

Begitulah kata nasihat daripada mangsa kali ni yang selamat pulang ke rumah keluarganya di Kampung Kuala Pai, Kuala Nerang.. Mangsa dikatakan ke Lombok untuk tujuan berkahwin tetapi akhirnya ditipu si lelaki.. x jadi kawen.. Selalu dgr kes2 camni keluar dalam media tapi masih lagi berulang.. x tau mana silapnya..

Kebanyakan mangsa Lombok mengatakan mereka merasakan diri mereka dipukau sehingga mengikut sahaja kemahuan lelaki Lombok sehingga mahu meninggalkan keluarga untuk ke Lombok.. Jadi, adakah kejam sekiranya pihak berkuasa MENGHARAMKAN PENGAMBILAN PEKERJA LOMBOK?? Setelah banyak kes2 yang melibatkan anak gadis Malaysia.. Bukannya menulis entry ni sebab x suka orang Indonesia.. ejulz pun tengok jugak cerita2 Indonesia ni.. dengar jugak lagu2 diorang.. suka jugak artis2 diorang.. Tapi disebabkan sikap yg tidak bertanggungjawab kebanyakan orang2 lombok ni, ejulz x berapa suka sgt dgn perangai org2 Lombok..

Mungkin pihak media telah memainkan peranan diorang utk mengingatkan anak gadis Malaysia supaya jgn terlalu percaya mamat2 Lombok ni, tapi bak kata mangsa2 sebelum ni mereka seperti kene pukau.. melakukan apa sahaja kemahuan mamat2 Lombok ni.. Jadi satu sahaja cara penyelesaian dengan MENGHARAMKAN PENGAMBILAN PEKERJA LOMBOK!!!

Apa pendapat korang?? Geram jugakkan bila dengar berita2 camni.. korang cuba la bayangkan perasaan mak bapak mangsa yang dibawak lari ke LOmbok.. sedihh beb..

30 comments:

  1. ptut indon nie taleh masuk mesia !!

    haha , rmja kita pon slah jgk

    ReplyDelete
  2. lelaki lombok hampir semuanya bkn berparas rupa menarik.mmg pelik mengapa gadis kita buta hati?susah tau hidup kat sana,pedalaman dan kena kerja dr pg sampai ptg demi sesuap nasi...sedarlah wahai gadis tanah airku!

    suka layan lagu kat sini..hehe.

    ReplyDelete
  3. benci ngan kes mat Lombok ni.dekat umah pon pernah jadi kes lari cmni

    ReplyDelete
  4. hmm..selalunye kene pukaukn...
    ade org ckp lombok tu bkn tmpt best pn..
    tndas pun kt luar..org ckpla
    tp ade gk yg ikut

    ReplyDelete
  5. asroL : adess...dah baca jugak kat HMetro tadi...apa lah nak jadi...takut je, kan? sume ni nafsu punye angkara kot...ataupun apa???

    ReplyDelete
  6. apa la dorang ni...senang ditipu...best sangat ke ngan lelaki lombok tu...

    ReplyDelete
  7. hurmmm..jgn salahkan cinta itu buta.. akal ada pakai.. :)

    ReplyDelete
  8. nawal addina : ermm.. xtau la nak kata ape g pasal isu ni..

    ReplyDelete
  9. kak LM: tu la pasal kak.. kesian kat family diorang..

    ReplyDelete
  10. tieykah : hati2 sikit cakap camtu.. kang kene pukau kang benci pun jadi suka.. heHe

    ReplyDelete
  11. liyana : slalu dah keluar media.. Lombok mmg tempat agak susah nak hidup.. makan nasi pun susah.. syukur la kita hidup dlm kesederhanaan.. :)

    ReplyDelete
  12. BRO_MONDAY : nafsu la bro.. nafsu mat endon Lombok..

    ReplyDelete
  13. Aisyah Aina : bak kata sis LM, mamat Lombok xde rupa pun.. hensem g ejulz.. (ayat belakang tu tambah sendiri).. haHa

    ReplyDelete
  14. b a m b a m ' s : kdg2 ada benda tu di luar akal fikiran.. sedar x sedar je..

    ReplyDelete
  15. yala , kcyan mak bpk dorang :)

    ReplyDelete
  16. banyak dh yg tertipu dengan lelaki lombok ni..

    ReplyDelete
  17. Rahmad : kalo kira ntah berapa dah bro..

    ReplyDelete
  18. GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr : ye la cinta itu buta.. akhirnya balik jugak kat mak bapak.. huu

    ReplyDelete
  19. ape nak jadik la..moga Allah melindungi gadis-gadis dan rakyat malaysia :)

    ReplyDelete
  20. adoy. nie satu lagi kes yg selalu jadi tp kita still xambik iktibar. hmmmmm.

    ReplyDelete
  21. hahhahaa tak berani cakap banyak lah sebab saya ada keturunan indo, tapi mmg warga lombok agak jahat lah

    ReplyDelete
  22. Ain Zulaikha : ye ke? patut cantik macam rossa.. heHe.. ejulz x kata indon ek.. ejulz kata mamat2 lombok kan.. heHE

    ReplyDelete
  23. aku rasa wanita malaysia yg ikut jejaka lombok ni kena pukau kot asrul...ape kejadahnya mereka semua ini...hahaha ko kena terjah asrul...

    ReplyDelete
  24. kena pukau nie....hahhahaa

    takkan hensem sgt laki lombok nie..hahhaaha

    ReplyDelete
  25. shuk: patut la aku xde awek sampai skang ni.. kene pukau mamat lombok smuanya.. haaha

    ReplyDelete
  26. yana: tu laa.. seram bila dgr pasal pukau ni..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...