Wednesday, 20 July 2011

Betul ke kajian : Perceraian berlaku disebabkan BMI isteri..?

Salam abg2, akak2, adik2 n sahabat2 sekalian..

hari ini ejulz tertarik dengan ucapan pegawai masa perhimpunan pagi tadi.. Pegawai tu kata, mengikut kajian, perpisahan dan perceraian rumahtangga berlaku disebabkan oleh BMI isteri.. BMI ni kalo x silap maksudnya Body Mass Index.. kalo salah bgtau ek.. heHE. ok, BMI ni kira pengiraan berat badan, tinggi, saiz dan sebagainya laa.. nak dipendekkan cerita gemuk ke, kurus ke, gebu ke.. heHe. nak tau lebih lanjut pasal BMI, korang carik la sendiri.. heHe

ejulz x berapa setuju dgn kajian tu.. kalo kita tgk akbar2 @ media2 massa, siapa yg selalu dikaitkan dgn perceraian.. x kira la org biasa ke artis ke, sama je pun.. kalo tgk artis yg berpisah @ bercerai ni, fuhhhhhh!! mantop!! heHe.. Boleh jugak bercerai.. Kalo kita tgk pelakon komedi yg gempal2 comelote tu, kak enot, bahagia je dgn suami dia.. siap masuk sehati berdansa g.. heHe

p/s: sebenarnya dalam perhubungan perlu ada tolak ansur dan persefahaman.. bukan BMI semata2.. cantik mana pun body isteri tu, kalo xde tolak ansur dan persefahaman x gune gak.. mungkin akan menjadi faktor perceraian.. NI PENDAPAT DARI BUKAN PAKAR RUMAHTANGGA.. heHe


24 comments:

  1. niat kawen mase mula2 tu dh salah....psl tu jdkan bmi sbgai alasan....

    ReplyDelete
  2. entah la ejulz..sbb bdn wanita ni mudah naik.lbh2 lg bila usia meningkat dan bilaproses mengumpul lemak ketika hamil.bayangkan brp kilo wanita kumpul lemak ketika mengandung.

    tp mengandung tu wanita je ke yg nak?utk siapa ek?suami jugakan?so pandai2 la bg wanita mencantikkan diri agar comel semula dan bg suami...cantik isteri pd hati,bkn pd bentuk bdnnyer

    ReplyDelete
  3. asroL : ai pun ada jugak masa sesi perhimpunan pagi tadi, koh koh koh ai pun masih kuram setuju dengan kajian ni..tapi apa pun ni hanya kajian, setiap perkara ada lojik akalnye jugak...banyak pandangan yam kite boleh tau, try lah yu buat kajian,,,buat 1 boram kaji selidik, dapat jawapan, yu check 1 persatu..kompom yu akan dapat macam² jawapan+alasan...('',)

    p/s : ai dah nak masok 3 tahun mendirikan rumah tangga, namun masih maintain bentuk badan..yu pun tau,kan??? adesss....

    ReplyDelete
  4. asroL : ai setuju dengan pendapat/pandangan dari sis LM tu ha...itu yam sebaiknya...

    ReplyDelete
  5. betul tu,yg penting kepercayaan antara suami isteri...

    ReplyDelete
  6. btul2. boleh diterima jugak. yela bile lepas kawen semua mgembang. dah jadi besar. ghehe. pastu bile gaduh mula la salahkan ini la itu la. ish2

    ReplyDelete
  7. ermm xpenah dengar plak pasal kajian BMI ni..tapi cam tak masuk akal jerk kn..

    ReplyDelete
  8. krunch2sa : heHe.. niat kene betul..

    ReplyDelete
  9. kak LM: betul tu kak.. isteri kene jg BMI jugak.. tp si suami jgn laa pandang BMI semata2..

    ReplyDelete
  10. BRO_MONDAY : ko pun maintain jugak bro.. haHa

    ReplyDelete
  11. Ila : memang penting.. :)

    ReplyDelete
  12. Aimifiqa : kalo kembang pun kene laa nasihat btul2.. ajak g senam ke.. x pelu la cerai berai semata2 krn BMI..

    ReplyDelete
  13. Mizfantagiro : tu la pasal..

    ReplyDelete
  14. xtau nak kata apa....tak kwin lagik..hahha

    kena jaga berat badan la pas neh...heeh

    ReplyDelete
  15. Kajian taley percaya sgt.. Tah2 sample die ambek 5 org je.. Taley pkai punye kajian.. Hahahah~

    ReplyDelete
  16. ILA HonEyBuNNy : heHe.. kene jaga..

    ReplyDelete
  17. Liyana Zahim : kalo 5 org tu ok lagi. kalo sorang je.. heHe

    ReplyDelete
  18. uh. ada pulak...alasan aje tu..

    ReplyDelete
  19. uh. ada pulak...alasan aje tu..

    ReplyDelete
  20. syarifahsidrus : eheHe.. tu alasan bagi yg kawen atas faktor nafsu semata2.. heHe

    ReplyDelete
  21. eleh laki,

    mula2 mmg ckp x pe x kesah..
    ayat manis je..

    kehkeh

    ReplyDelete
  22. NuR 'aQiLaH : mulut sampai bersemut sbb manis sgt..haHa

    ReplyDelete
  23. fuyoo..ikhlas ke kte2 tu?haha

    ReplyDelete
  24. pagi tadi sebelum pegi opis, sempat jugak tengok oprah winfrey. topik die "why are men cheating". mr.gary (pakar psikologi perkahwinan), buat kesimpulan, bahawa, punca utama curang itu adalah kurangnya penghargaan oleh isteri (isteri tak hargai suami) dan kurangnya kekuatan emosi antara suami-isteri..
    sebenarnya, lelaki juga sangat beremosi seperti wanita, cuma cara meluahkan emosi itu sahaja yang berbeza...wanita akan meluahkan emosi itu dengan kata (percakapan) tetapi tidak bagi lelaki..mereka akan luahkan melalui tingkah laku..:) sebelum bercerai, pastinya berlaku curang..pokok pangkalnya adalah kekuatan AGAMA diri kita sendiri..marilah kita menginsafi kelemahan diri..:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...