Tuesday, 5 July 2011

Mayat gadis dikerat, bakar...

JOHOR BAHRU: Misteri kehilangan pelajar tingkatan empat, Nurrahayu Qomarodin Bajuri, 16, terjawab apabila polis menemui beberapa anggota badannya yang dikerat dan dibakar di dua lokasi termasuk di tanah perkuburan Hindu di Masai dan di ladang sawit di Sungai Tiram, Ulu Tiram, kira-kira 5 petang kelmarin.

Kejam!! Memang kejam! tu je ayat yang boleh ejulz katakan mengenai pembunuh tu.. Di mana2 je, bila2 masa je pembunuhan berlaku sekarang ni.. bermacam2 cara pembunuhan dilakukan.. ditetak dgn parang la, dicucuk dgn pisau la, disimbah dgn asid laa, dibakar laa, dibuang dari tingkat atas bangunan laa.. macam2 la cara pembunuhan..

Nyawa manusia pada masa kini macam dah x bernilai lagi di mata manusia itu sendiri.. ada anak didera, dibunuh.. ada mak bapak yg jaga dari kecik sampai berjaya, dipukul.. kalau dulu selalu dengar majikan pukul amah, sekarang ni amah pulak dah berani cederakan majikan.. macam2 la dunia skang ni..

ape2 pun kita doakan agar kita dijauhi dari perkara2 sebegitu dan berdoa agar sifat kasih sayang sesama makhluk semakin mendalam.. Dengan bertambahnya sifat kasih sayang ini, kita akan lebih menyayangi dan lebih menghargai orang lain.. :)

sama2 kita sedekahkan al-fatihah kepada allahyarham Nurrahayu Qomarodin Bajuri.. Semoga roh beliau diletakkan bersama2 orang yang beriman.. amin

36 comments:

  1. asroL : thanks share berita ni...kesian nye, sedih, takut pun ada...al fatihah buat keluarga arwah...

    ReplyDelete
  2. kesian kat dia.... kejam betul org yg buat mcm tu, berhati kering...

    ReplyDelete
  3. tieykah : tu la pasal. berhati2 di luar sana.. :)

    ReplyDelete
  4. BRO_MONDAY : welcome bro.. mmg kesian..

    ReplyDelete
  5. azwa amani : mmg kejam.. org camtu x layak duk kat dunia ni.. duk lam neraka je.. ish3.. buat ejulz mencarut jee..

    ReplyDelete
  6. uish.. sekarang memang trend potong2, bakar2 eh? igt org macam aym ape.. :PP

    ReplyDelete
  7. ish gilaaa eh..

    kejam na orang yaaaa..

    mun ada video kat en3 ktk tek, x mek click.

    ReplyDelete
  8. manusia setan dan x der pedoman memang mcm nie dikkk

    takut2 yg buat tuu x der agama .. soo x der makna belas kasihan pada mereka kan .. sedangkan org bukan islam pun pandai menilai harga diri seseorang

    ReplyDelete
  9. sakitnya rasa! manusia zaman sekarang ni makin pelik, ni mesti pasal hasad dengki etc. harap2 kita semua dijauhkan.amin

    p/s : hamboi lagu kat blog awk ni jiwang noooo. aha :)

    ReplyDelete
  10. Asyila Zainuddin : manusia kejam smakin bertambah skang ni.. ishhh.

    ReplyDelete
  11. Asyila Zainuddin : manusia kejam smakin bertambah skang ni.. ishhh.

    ReplyDelete
  12. Umie Nadhirah : kmk pun x sggp nk ngga benda kdk ya.. ngga gambar pun blm tentu dpt gik.. gelik..

    ReplyDelete
  13. kak ieda: tu la pasal kak.. kalo dah dikuasai setan ape2 pun dia boleh buat..

    ReplyDelete
  14. Enna: hasad dengki satu hal.. yang x kenal pun boleh bunuh jugak.. apekejadah.. hobi ke ape bunuh2 ni..

    lagu jiwang? saje2.. heHe

    ReplyDelete
  15. suka hati jer dia nak bakar2..

    dia ingat agama kita macam hindu ker nak bakar ..haishhhhhhh

    ReplyDelete
  16. ya AALAH ! manusia ke ape tu ?!

    ReplyDelete
  17. Kejamnya...

    xterkata neh..napa manusia zaman skrg neh sanggup buat macam tu...

    al-fatihah...

    ReplyDelete
  18. ir yien 9897 : bukan takat bakar.. kene kerat pulak tu.. ishh

    ReplyDelete
  19. nawal addina : binatang pun xde camtu sgt..

    ReplyDelete
  20. ila : tu la pasal. bila nafsu diletak di depan camtu la jdnya.

    ReplyDelete
  21. manusia dah hilang sikap kemanusiaan... dah jadi kesyaitanan...

    ReplyDelete
  22. ~~Ticer Wann~~ : betul tu..

    ReplyDelete
  23. alia azmi : betul tu.. dah macam x bertamadun org kita skang ni..

    ReplyDelete
  24. skrg ni orang dah tak takut nak membunuh orang kan

    ReplyDelete
  25. Ila : xtau mana silapnya nak kata hukuman x berat, hukuman gantung sampai mati tuuuu.. ish3..

    ReplyDelete
  26. sedih kan bila ada kejadina2 cam nih..hmm, tapi selalu kalau bab2 jenayah kerat dan bakar nih selalu mesti kat ladang kelapa sawit.. haihh, dunia sekarang..

    mmbalas kunjunagn anda :D

    ReplyDelete
  27. al-fatihah... dunia tak selamat dah ni.. emmmm :(

    ReplyDelete
  28. amin
    hmm..mcm2 skng yer..mntk jauh

    ReplyDelete
  29. ghab van hal : tu la pasal..

    ReplyDelete
  30. Zinnirah Humaira : bukan takat ladang kelapa sawit je. mana2 tempat yg sunyi..

    ReplyDelete
  31. liyana : semoga kita dijauhi dari perkara2 camni.

    ReplyDelete
  32. pembunuhnya towk mesti dr baka mona pendi. ska t ska t jark kerat ank owg. iskh2

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...