Tuesday, 13 September 2011

Duit!! Duit!! Duit!!

Salam.. Apa khabar semua.. harap semua berada dalam keadaan sihat sentiasa.. amin.. lama juga rasanya x update "Kampung-kameq" ni.. heHe.. almaklum laa sibuk sambut raya.. jalan rmh kawan2.. rmh saudara mara.. jln sana.. jln sini.. sibuk makan kuih raya.. heHe. Pagi tadi kwn ofis ejulz gurau pasal blog kesayangn ejulz ni.. tu yang terdetik di hati nak update ni.. heHe..

ermmm.. suasana raya dah semakin x terasa.. dah masuk mood keje.. mmg bosan.. terbaca pulak pasal CUKAI PERKHIDMATAN KAD PRABAYAR... Mungkin pihak kerajaan dan pihak syarikat utama pengendali utama telekomunikasi di negara ni ada kuasa utk membuat keputusan berkenaan.. Tetapi yang peliknya, x terfikir ke yg pengguna2 prabayar atau lebih dikenali sbg prepaid kebiasaannya dari golongan pelajar dan pekerja yang berpendapatan rendah.. kalau laa, caj 6% ni terus dikenakan kpd pengguna, x mustahil pada masa akan datang caj berkenaan akan meningkat.. dan sekali gus tidak semua pengguna mampu menggunakan perkhidmatan telekomunikasi tersebut.. ejulz harap pihak kerajaan dan pihak syarikat berkenaan memikirkan bebanan yg akan ditanggung oleh pengguna dari golongan pelajar dan pekerja berpendapatan rendah..

TERIMA KASIH KEMENTERIAN PENERANGAN, KOMUNIKASI DAN KEBUDAYAAN & KEMENTERIAN PERDAGANGAN DALAM NEGERI, KOPERASI DAN KEPENGGUNAAN KERANA MENANGGUHKAN PELAKSANAAN CAJ TERSEBUT DAN MENGAMBIL BERAT TENTANG HAK PENGGUNA. HARAP CAJ 6% TERSEBUT X JADI DILAKSANAKAN.. TQ..

16 comments:

  1. kita sama2 doa x jadi lah dikk kan huhuhuh

    ReplyDelete
  2. lama beraya ek...selamat hari raya

    ReplyDelete
  3. aku tak payah bayar ape ape sebab aku kan anzelina zolie muhahahaha

    ReplyDelete
  4. ya la kak ieda.. heHe.. amin..

    ReplyDelete
  5. Ila: selamat hari raya gak.. heHe.. cuti lama 2 mggu.

    ReplyDelete
  6. ekabukanmakcikkau. : tau laa.. mesti pakai postpaid.. heHe

    ReplyDelete
  7. selamat hari raya ejulz..

    6% tu agak tggi tau sebenarnya

    ReplyDelete
  8. yg peliknyaaaa.. comp telco malaysia nie dah untung berjuta-berbiliion pon nak tax lagi.. =.=

    ReplyDelete
  9. sis LM: tu la pasal kak.. x mampu.. heHe

    ReplyDelete
  10. xtau la cik bambams.. ape motif die xtau laa..

    ReplyDelete
  11. Asyila Zainuddin : ermm.. xtau laaa.. skang nii smua duit.. huh

    ReplyDelete
  12. Zul Fattah : taktik ape tu bro? heHE

    ReplyDelete
  13. salam...lama juga terjah sini...hehe

    aahh....haritu ingat kena caj..terus topup byk2...heheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...