Thursday, 13 October 2011

Sayangi dan didik anak2..


Ni gambar masa bday alysha yang ke-2.. Alysha ni anak pompuan bro_monday..

Malu plak rasanya bila dtg sorang2.. yang lain suma dtg dgn family.. ejulz sorang je sorang2.. heHe..

tq bro_monday di atas makanan yang sedap2.. :)

wpun majlis sebegini tidak diwajibkan, namun sebagai ibu bapa yg berkemampuan adalah digalakkan sebagai tanda kasih dan sayang kepada anak2.. Sebagai ibu bapa haruslah sentiasa ingat bahawa anak2 adalah anugerah Allah dan perlu dididik sebaik yang mungkin.. Anak2 ibarat kain yang putih. terpulanglah kepada ibu bapa nak mencorakkannya..

masih ingat lagi ejulz dgn kes bapa yg sanggup meliwat anak sendiri apabila tidak mendapat layanan drpd isteri yg sedang berpantang.. itulah akibatnya sekiranya tidak ditanam perasaan kasih dan sayang kepada anak2..

19 comments:

  1. salam ejulz...kami tak pernah buat sambutan sebegitubesar buat anak2.sbb tak mau jd kebiasaan buat mereka dan mengidamkan hadiah dr kawan2.tp kami akan beli kek dan mkn besar.mkn mahal apa pun kami akan ikut saja kemahuan mereka agar mereka tau mereka sgt disayangi dan dihargai.dulu masa kat malaysia selalu sambut umah mak akak,tp ni mak takda so terus takda mood nak mkn2 camni...


    bapa setan tu agak pun geram.br tak sampai sebulan isteri berpantang dah buat hal.buat dosa kat luar la..ni aniaya anak sendiri pula tu..geram betul kan?

    ReplyDelete
  2. aik lonely ranger jek..x bawa gf ker?? hik3..

    ReplyDelete
  3. hah tu lah ..pergi tak ajak yien..kan terpaksa g sorang..hehehe..

    btw dapat merasakan ejulz ni seorang yg penyayang kan... :)

    ReplyDelete
  4. majlis tanda merai , kalau mampu buat , x mampu janji ada kek punn anak2 dah suke :)

    ReplyDelete
  5. sekali skala x salah kmk rasa..tapi mun pasal org gila ya nang sampei kinek tok kmk itok..eeeee..

    ReplyDelete
  6. ya...anak adalah anugerah terindah dr Allah...

    yang bapa liwat anak tu mmg kejam....geram + marah..

    ReplyDelete
  7. aku stuju dgan lydia myza.. aku tak de anak lg.. tp aku x pernah sambut hari lahir aku.. dan emak ayah aku x pernah sambut dan ucap hari lahir utk aku.. sedih jugak r rasa

    ReplyDelete
  8. ala ejul dtg la gn makwe. hehehe

    ReplyDelete
  9. huhuhu ada dengar juga kisah tu... hurm .. apa lah nasib si baby tu... masih kecil lagi, lelaki pulak tu...
    yang si ayah tu... tak kan tak leh sabar sikit....
    takpe, sambutan hari jadi sebenarnya perlu ada utk happykan si anak ... baru lah dia rasa lebih disayangi sebab parents dia ingat besday dia hehe

    ReplyDelete
  10. Kak LM: btul tu.. takut nnti yg x wajib terus jd wajib sbb dah biasa dari kecik.. heHe

    ReplyDelete
  11. Cik Bambam : Bf jauh laa.. heHE

    ReplyDelete
  12. ir yien 9897 : t gf cemburu.. huHu

    ReplyDelete
  13. ir yien 9897 : t gf cemburu.. huHu

    ReplyDelete
  14. betul tu kak ieda, kalo x mampu beli cup kek pun jadi laa kot.. janji ank2 hepy..

    ReplyDelete
  15. Kathy Tuah : ya laa.. skali skala.. ngga la mun mampu polah.. mun x mampu sambut sefamily jak la owh..

    ReplyDelete
  16. ILA HonEyBuNNy : betul tu.. anugerah Allah mesti diraikan.. :)

    ReplyDelete
  17. Zul Fattah : sm r kita.. aku pun skali je pun sambut bday seumo hidup.. ingat g masa baru2 sunat dulu.. haHa

    ReplyDelete
  18. EZAN IDMA : makwe duk jaoh laa.. :(

    ReplyDelete
  19. Ain Zulaikha : kegembiraan anak2 adalah rahsia kebahagian sesebuah keluarga.. tp anak2 perlu dididik dgn btul.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...