Tuesday, 6 December 2011

Mari belajar bahasa Sarawak - Part 12

Salam semua..

kembali lagi kita ke sesi "Mari belajar bahasa Sarawak" yang ke 12.. heHe

ok, kalo aritu ejulz bagitau panggilan ayam dalam bahasa Sarawak.. ingat lagi x? kalo x ingat @ belum baca klik sini k..

kali ni ejulz nak berkongsi perkataan yang digunakan utk panggilan haiwan yang paling disayangi terutamanya oleh kaum hawa a.k.a pempuan.. heHe.. haiwan ape agaknya ek?

ok, kali ni ejulz nak kongsi nama haiwan ni.. jeng jeng jeng!! heHe
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- KUCING -

kucing ni lambang kepada Bandaraya Kuching di Sarawak.. kebanyakan pelancong2 akan bergambar dekat patung2 kucing di Bandaraya Kuching..

siyesly, ejulz takut kucing sebenarnya.. heHe.. takut, geli,.. semua ada..heHe.. bukan takut ape.. takut tengok kuku dia yang tajam.. sebenarnya ejulz x reti nak bawak kucing.. takut tersalah pegang.. kalo tersalah pegang, nnti terkeluar pulak kuku dia yg tajam tu.. heHe..

ok, KUCING dalam bahasa Sarawak adalah >

"PUSAK"

heHe.. semoga dapat sedikit pengetahuan tentang bahasa Sarawak arini.. :)

19 comments:

  1. pusak!


    mmg jauh bunyi nyer ngan kucing kan?cam pusat dlm sebutan org pantai timur

    ReplyDelete
  2. pusak

    kmk bok dpat pusak baru

    ReplyDelete
  3. tieykah : pusak dapat anak baru ka? heHe

    ReplyDelete
  4. pusak? oooohhhh, 1st time dengar ni.. haha..

    ReplyDelete
  5. heHe.. xpe.. kongsi2 ngan member2 lain.. heHe

    ReplyDelete
  6. aduhh fail bab2 bahasa pelik2 nie dikk huhuh :)

    ReplyDelete
  7. heHe.. xpe, slow2 kak.. kwn sy setahun lbh je dah fasih cakap swak.. heHe

    ReplyDelete
  8. la...napa takoot dengan pusak neh..ehheheh

    ReplyDelete
  9. ila: x reti nak pegang pusak.. tersalah pegang mesti kuku dia keluar.. heHE

    ReplyDelete
  10. kite takut dengan pusakkk . heheeheh ;)

    ReplyDelete
  11. CIK MAY: haa.. len kali kalo org swak sebut 'pusak' jgn fikir dia sebut pusat pulak.. heHe

    ReplyDelete
  12. kamik sik ada pusak yang cute... :P

    ReplyDelete
  13. hehehe.thx 4 da new word. baru jumpe blog yg ajar bhs sarawak. now i can show it off to my roomate who is anakjati sarawak. ;p

    ReplyDelete
  14. Saya suka pusak,
    tapi abah tak kasi bela pusak, huhu~

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...