Monday, 2 April 2012

Ajal maut tidak kira masa

Salam n Selamat Pagi Semua.. harap semua berada dalam keadaan sihat arini.. amin.

Pagi tadi ejulz ke tempat kerja dengan jalan yang agak licin sebab hujan.. Bila dah hujan mesti la jalan jem kan? ermm.. Dah jadi kebiasaan jalan2 di Malaysia ni.. Dlm perjalanan menuju ke tempat kerja tadi, ada 2 kemalangan berlaku di tempat yang agak dekat.. Jalan menuju ke UPM. Kereta pertama agak teruk.. abis remuk di tempat duduk hadapan.. Dan kereta ke2 terlepas kawalan hingga masuk dalam longkang.. ejulz tgk driver dia masih ok.. cuma kereta pertama ejulz xtau.. Ejulz bersimpati dengan mereka yang terlibat dengan kemalangan tu.. Sbb ejulz pun 4 kali pernah merasa terlibat dalam kemalangan.. tapi ejulz naik motosikal je.. alhamdulillah Allah masih beri peluang kpd ejulz utk bernafas di bumiNya ini.. Di saat ejulz melihat kemalangan itu, ejulz terfikir sejenak yang ajal maut tidak mengenal masa.. Ejulz pun hampir2 melanggar belakang kereta tadi apabila bas tiba2 belok ke kiri.. Wpun ejulz dah bawak motosikal dgn slow, tp perkara camni pun boleh hampir2 berlaku. Alhamdulillah xde apa2.. Sampai skang ni masih berdegup jantung ni..

Dan sampai sahaja di ofis, Ketua Jabatan kat ofis ejulz, Tuan Haji Sohime bertanya kat ejulz.. "Tau ape2 tak asrul?" ejulz kata "xde dgr ape2 berita pulak tuan haji".. Rupa2nya ayah kepada bos ejulz telah kembali ke rahmatullah pada hari sabtu lepas.. Innalillahhi wa innalillahi rajiun.. semoga roh ditempatkan bersama2 org yang beriman.. Masih terngingang2 lagi yang bos ejulz mintak uruskn cuti dia hari khamis n jumaat lepas utk melawat ayahnya di hospital.. x sangka telah pergi pada hari sabtu untuk selama2nya.. Salam takziah buat bos ejulz.. Marilah kita sama2 sedekahkan alfatihah kepada Allahyarham.. Alfatihah..

*Utk satu2nya org yang kmk cintai; kadang2 kmk pun tpikir juak apa yg ktk kata.. Ajal x kira masa.. bila2 jak blh jd.. Dikesmpatan tok, mun apa2 jd ngn kmk klk, kmk nk mintak maap ngn mak ktk.. kmk nk mintak maap ngn nya sbb kmk bulak ngn nya.. kmk bbulak dgn org yg bait ngn kmk.. dgn org yg syg kmk.. kmk rasa bsalah glak ngn nya..

3 comments:

  1. aduhh dikkk
    pagi2 layie dah tgk xcident .. x seronok kan dikkk huhuhuh

    ReplyDelete
  2. kak ieda & cik farah : :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...