Monday, 16 April 2012

Dua Cinta


Aku tidak marah....



Aku tidak cemburu...



kerana kamu bukan hakku...



... Kadang-kadang ini kelemahanku sebagai manusia biasa....



Sungguh senang untuk jatuh cinta...



Dan memang tidak dinafikan disaat ini ada sedikit cinta dihatiku untukmu....



Aku teringin kau mengetahui apa yang ada dalam hatiku saat ini...



Yang ingin agar engkau tahu...





Tapi biarlah Dia yang lebih mengetahui apa yang wujud didalam hati ketika saat ini....sedangkn Dia yang menjadikan hati dan Dia juga yang mewujudkan perasaan itu..



Tapi sekali lagi, kau milik ALLAH, bukan milikku....



Jadi biarkan cinta ini kupendam di dalam hatiku....



Dan cukuplah aku mencintaimu dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan dan keikhlasan...



Kerana aku yakin tiada yang tahu rancangan Allah... mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan-lahan...





Ya Allah,



Usah biarkan hatiku tertambat pada cinta yg belum tentu menjadi milikku...



Tenangkan diriku yang terbuai akan cinta...



Sucikan nuraniku yang terbelenggu oleh nafsu...



Bersihkan batinku yang ternoda oleh angan dan harap..



Ya Allah..leraikanlah dunia yang hinggap dalam hatiku..



kerana di situ aku tak mampu mengumpul dua cinta...



Hanya CinTaMu,ALLAH yg kuharap bercambah hingga ke syurga hakiki...







*si guLE: kmk sntiasa doakan ktk.. ng bena kata ktk, ada jodoh xkan kemana.. kmk berserah dgnNya jak.. :) tp mun ktk dh sedia terima kmk spenuh ati ktk pdh k..




14 comments:

  1. tersentuh kmk baca.. insyaAllah, ada hikmah suma tok..apa2 pun jaga dirik ktk bait2..jgn stress gilak k ^^
    (kmk tok pandei jak nasihat org, tp mun dirik kenak ntah mcm ney kah)

    ReplyDelete
  2. Kathy Tuah : sama la kmk.. salu nasihat org tp drik pun lemah glak.. :(

    ReplyDelete
  3. bru je menyinggah kt cni..terus trjatuh ati hikhik

    ReplyDelete
  4. touching2..

    sbr..

    ada jodoh x kmana..

    kalau kita syg seseorang tu, kita akan sentiasa doa kebahagiaan dia walaupun dia dgn org lain..huhu

    ReplyDelete
  5. suha : pertama kali jumpa artikel ni pun jatuh hati gak dgn penulisan ni.. :)

    ReplyDelete
  6. ♥ wawawawa ♥ : betul tu.. ada jodoh xkan kemana..

    insyaallah kalo kita buat baik akn dibalas baik.. kalo kita suka rampas kebahagiaan org lain, x mustahil ada org lain rampas kbahagiaan kita suatu hari nanti.. betul x?

    ReplyDelete
  7. ktk psti ketemu dgn yg lebih baik.. teruskan mencari..jgn menunggu..

    ReplyDelete
  8. ~Sweet Honesty~ : kmk berserah kpdNya jak knk tok.. :)

    ReplyDelete
  9. cinta pada yang satu juga cinta abadi..:)
    apapun sama2 doakan jodoh terbaik utk diri dan si dia menjadi jodoh terbaik tu...

    ReplyDelete
  10. wooot , macam same lhaa entry kite nie . ehehhe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...