Friday, 6 April 2012

Santapan Minda (2)

"Perhubungan dua insan yang terjalin berasaskan rasa hati, kebiasaannya akan kekal berkekalan"



Suka dengan mutiara kata di atas.. Seharusnya perhubungan dua insan yang terjalin mestilah datang dari hati.. Datang dari hati yg boleh menerima antara satu sama lain dengan SEPENUH HATI.. bukan HANYA ingin mencari teman untuk isi masa lapang.. bukan mencari teman untuk keseronokan.. Ejulz pernah terbaca kalau x silap, "berdosa kalau menjalinkan hubungan (hubungan kekasih) antara lelaki dgn perempuan kalau xde niat nak mengahwini pasangannya tersebut". betulkan ejulz kalau ejulz tersilap k.. ejulz pun xtau sgt pasal ni.. hehe

Dulu, ejulz selalu perhati ragam org yg bercinta ni.. baik yang just bercinta @ yg dah bertunang @ yg dah kawen.. ejulz slalu perhati ragam diorg.. x kisah la di dalam drama2 melayu ke @ di alam realiti.. ejulz slalu tgk ada yg sanggup bergaduh demi org yg diorang sayang.. dalam youtube pun penah ejulz tgk pompuan gaduh berebut llaki.. ermm.. sungguh memalukan.. dan ada jugak situasi dimana pompuan yg dah bertunang menduakan tunangnya.. x kisah la pompuan @ lelaki yg mnduakan pasangannya.. apa yg ejulz nak bincangkan di sini adalah bila seseorang yang sangt menyayangi pasangannya diduakan.. apakah yang patut dilakukan oleh insan yang diduakan itu?? persoalan itu sering bermain di fikiran ejulz pada masa dulu.. sblm ejulz bercinta lagi.. hehe.. nak tau apa tindakan yg bermain di fikiran ejulz pada masa tu? ok, ejulz kata pada masa tu, kalau ejulz berada di situasi mereka, ejulz akan:

1. Ejulz xkan gaduh semata2 nak berebutkan pompuan..(buat ape nak gaduh kalau pompuan tu dh xsuke kite kan?.. hehe)
2. Ejulz akan tinggalkan dia dan lupakan dia.. (sbb dia x beri sepenuh hati dia kat ejulz)
3. Kalau ada jodoh ejulz carik pompuan yang boleh terima ejulz sepenuh hati dan seadanya..

Tu adalah keputusan yang ejulz fikir relaven pada masa sebelum bercintan cintun dulu.. hehe.. tapi ternyata sukar untuk membuat keputusan sebegitu.. bukan senang nak melupakan org yg betul2 kita cintai.. betul x? hehe. jiwang pulak tghari ni.. poyo tul la ejulz ni.. kih kih kih..

Akhir kata dari ejulz : "Sayangilah orang yang menyayangi kita dgn sepenuh hati, tanpa memberi sedikit ruang di hati untuk org lain..."













*Allahdulillah.. kmk sng glak bila ktk msg ngn kmk.. wpun kmk tauk yg mgkn ktk aggp kmk sbg kwn jak.. kmk sggp asl ktk x brasa sunyik.. x brasa sepi.. n lbh pntg x sedih2.. kmk xmok ktk sakit.. kmk mok ktk sihat slalu.. kmk akn teman ktk sbg seorg kwn smpei ktk temu kbhagiaan ktk.. pd ms ya klk, kmk nk mintak maap sbb kmk akn mjauhkn drik ngn ktk.. sbb ms ya kmk tauk ktk xkan sunyik sbb dh ada org akn jg ktk.. ktk xkn pelukn kmk gik.. n kmk xmok akn blaku slh fhm antra ktk ngn psgan ktk klk bila ktk msh kontek ngn kmk.. kmk harap ktk fhm.. kmk mok ktk bhagia.. kmk akn gembira bila diat ktk bhagia.. :)

12 comments:

  1. bercinta lah selepas kawen. ;)

    ReplyDelete
  2. jgn bercinta sbb nafsu :)

    ReplyDelete
  3. sy setuju dgn idea dlm entri ezul:) bercinta kna ikhlas, insyallah, Tuhan akan kabulkan hingga ke pelamin. oh, nang bena, mun kitak syg dgnnya, biarkan nya bahagia.;) harap2 lps ya, kitak pun bahagia jua:)

    ReplyDelete
  4. 9n0L4 : harap lbh mencintai slps kawen.. :)

    ReplyDelete
  5. setuju dik
    hurmmm x tahu nak cakap ape ;)

    ReplyDelete
  6. nice suka entry ni..kalau kasih sayang itu disertai dengan cinta kepada Allah yang utama Insya Allah berkekalan walau apa pun cabaran menimpa.. Insya Allah..
    nice blog..suka dengar zikir munajat dlm ni :)

    ReplyDelete
  7. kalau iklas keindahan cinta akn muncul.yg pntg cintalah kerana allah.

    ReplyDelete
  8. Tihara : Insyaallah.. makaseh atas nasihat.. :)

    ReplyDelete
  9. zOeY zAu YaH : betul tu.. makaseh atas nasihat.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...