Tuesday, 15 May 2012

Isteri, Ayam dan Madu

Mesti k0rang carik gambar ayam masak madu kat entry ni kan? xde nye ayam masak madu.. hehe.. Ejulz just masak sosej gune perencah ayam masak madu.. hehe.. ejulz beli perencah tu masa balik kuching dulu.. kat sini slalu cari x jumpa.. xtau la kenapa dah x jual kat sini lagi.. huuhu..

Masa ejulz jalan2 kat carrefour tadi, tgh2 nak pilih mayonis ada la sepasang suami isteri dan anaknya.. Diorang pun nak beli mayonis gak.. Ejulz terdengar perbualan mereka;

Isteri : "Ambik ni la bang" (sambil tunjukkan mayonis dalam bekas yang ada penutup)

Si suami masih mencari2 mayonis yg lain.. 

Suami : Ambik ni laa.. senang nak guna" (Sambil menunjukkan moyonis dalam botol.. ala2 mcm botol yg digunakan oleh peniaga burger utk letak sos dan mayonis tu.. hehe)

Isteri : "Mahal tu bang. Baik ambik ni murah sikit.."

Suami : "Xpe.. ni senang sikit nak guna.."

Si isteri macam masih berkeras nak guna yg murah tu..


Kemudian ejulz terus beredar dari situ.. xtau yang mana satu yg di0rang pilih.. Bukan apa, daripada apa yg ejulz tgk tentang kisah suami isteri tu, ejulz rasa si suami tu bertuah sangat dapat isteri yg pandai berjimat cermat.. Selalunya kita dgr pompuan ni boros berbelanja.. betul x? hehe.. (jgn marah kaum hawa.. hehe) Tapi dalam situasi tadi ejulz tgk si isteri berusaha utk berjimat wpun beza harganya dalam sehinggit lebih je.. Alangkah bertuahnya ejulz kalau dapat isteri macam tu.. Berangan x sudah.. hehe :)


#Boleh pakai ke tajuk entry tu..? boleh la kot sbb dlm entry ni ada pasal isteri.. ada pasal perencah ayam masak madu.. hehehe :P

10 comments:

  1. kmk rasa kmk pun mcm bini org ya juak..BERKIRA! hahaha.. bukan apa, walaupun bezanya singgit, tetap duit juak..tapi ada ari tertentu xda pikir juaklah mahal kah murah..kehkehkeh~

    ReplyDelete
  2. salam ejulz.Terima kasih singgah blog saya & doanya tuk anakbuah.
    Doa saya semoga doa ejulz akan dimakbulkn oleh Allah dlm pencarian jodoh :D

    ReplyDelete
  3. Kathy Tuah : haha.. ya la ya.. mun pasal makanan bkira.. mun pasal baju x bkira.. hehe :P

    ReplyDelete
  4. wsalam azatie.. terima kasih kembali.. :)

    ReplyDelete
  5. Tak semestinya pompuan yg boros, lelaki pun kadang tak terkawal gak :)
    So pompuan kena jadi perancang kewangan :)

    ReplyDelete
  6. Myra Jay : ye la.. hehe.. sbb tu nak crik perancang kewangan ni. hehe

    ReplyDelete
  7. beruntung bila ada isteri macam tuu
    sbb dgn cara macam tuu suami dah x perlu risau akan perbelanjaan harian .. insyaallah akan teratur dan x ada pembaziran ..

    nak macam tuulah dik ! .. ;)
    ayam dan mayonis .. makan ... x sedapp lahh nak cili sos jugak ! .. ;))

    ReplyDelete
  8. perempuan perancang ekonomi yang baik =) betul ke? hehe

    ReplyDelete
  9. betul tu kak ieda.. nak cari calon isteri yg pandai urus kewangan.. bukan pandai cakap je.. hehe

    ReplyDelete
  10. Nurul Husna Mohd Hassan : tgk jugak laa. hehehe :P

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...