Saturday, 31 March 2012

Koleksi kad kawen.

Assalamualaikum n selamat petang. Harap semua berada dalam keadaan sihat dan berbahagia selalu..

Koleksi kad kawen? ok, tadi ejulz mengemas bilik yg dah menyerupai pusat pelupusan sampai dah.. hehe.. tengok syok nak buang apa yg patut tiba2 ejulz terjumpa kad2 jemputan yang ejulz dapat lepas balik dari kursus wataniah 20 mac lepas..

ni kad Encik Hazri.. EO di ofis ejulz..


ni pulak kad kawen Amalina, PA satu bahagian ejulz.. bertemu jodoh sama ofis..

ni pulak kad kawen Azuin, pun PA sama bahagian ejulz.. nama suami dia hampir2 sama ngan ejulz.. hehe


ni pulak kad kawen cik Raja Mira.. bakal puan.. hehe.. cantik kad ni.. siap ada rama2.. :)

* sebenarnya kad2 ni ejulz simpan n nak bagi "si guLE" tengok.. nak minta pendapat dia.. yg mana dia suka.. tapi ejulz x sempat nak tunjuk kat dia.. :( ermm.. xpe laa.. ejulz simpan kad tu utk kenangn masa depan.. hehe.

ada 15 minit lagi nak kemas.. jap g dah masuk waktu maghrib.. alhamdulillah tamat puasa arini.. :) nak sambung kemas jap.. hehe.. bye

Kebahagiaan buat yg disayangi

"Adalah pedih bila dapat tahu org yang kita sayang menyimpan perasaan kat org lain, dan lebih lebih memedihkan bila dapat tahu org yang kita sayang tidak bahagia bersama kita.."


*mlm tadi xleh tido nyenyak lagi.. pejam celik pejam celik je mata ni.. hehe.. mungkin ada hikmah xleh tido nyenyak tu.. dpt gak ejulz bangun sahur.. hehe. alhamdulillah.. arini hari ke-3 ejulz berpuasa.. almaklum laa nak tengok power wataniah ni.. hehe.. harap kakak2, abg2, adik2 dan kwn2 semua doakan kesihatan ejulz.. semoga dengan berpuasa ni dpt menguatkan ejulz.. :)


camne ek kalo jumpa situasi camni? slalu tgk cite lam tv terfikir gak benda2 camni.. hehe.. pada ejulz, baik lepaskan saja pasangan kita tu.. biarkan dia berfikir utk kebaikan dia.. pilih yg mana dia rasa dpt bahagiakan dia.. dan pada ejulz gak, kalo ejulz berada di situasi tu adalah penting melihat org yang kita sayang hidup bahagia wpun bukan dengan kita.. betul x? hehe.. dah mcm pakar motivasi pulak.. hehe

Friday, 30 March 2012

Syukur ke haratNya.

Assalamualaikum dan selamat petang semua.. macam mana arini? sihat? smoga semua berada dalam keadaan sihat hendaknya..

Ejulz baru je lepas abis latihan wataniah tadi.. rasa nak pitam bila disuruh pusing bangunan tadi.. padahal xde la teruk sangat.. setakat 5 pusingan je.. mungkin sebab ejulz puasa arini kot.. mula2 rasa x tahan jugak.. rasa nak pecah je.. tapi ejulz kuatkan semangat.. alhamdulillah rasa pitam hilang perlahan2..

*Bila ejulz tutup sit motosikal tadi, ejulz teringat "si guLE" pernah ajar ejulz camne cara tutup sit.. hehe.. dia kata xyah la slow2. jatuhkan dari atas je.. hehe. rindu sgt masa tu.. Bila naik lif pun teringat kat dia. Teringat masa kami naik lif kat parkson kuching n spring.. kmk rindu ktk glak2..

Terkilan sgt2..

Assalamualaikum.. harap semua berada dalam keadaan sihat..

Setiap manusia dilahirkan dengan mempunyai perasaan.. Ejulz pun xtau nak cakap apa.. xde idea.. cuma hari ni ejulz dpt katakan yg ejulz terkilan sgt2..

p/s : insyaallah akan berpuasa utk hari yg ke-2.. Doakan ejulz kuat dlm menempuh liku2 hidup harini..

Thursday, 29 March 2012

29.03.2012 #Puasa 1

Semalam tiba2 rasa nak berpuasa sunat arini.. :)

Memohon ketenangan dariNya.. amin

Wednesday, 28 March 2012

ulz......................................

Perkara yang ejulz takut2kan akhirnya terjadi jugak..

Ya Allah, tabahkanlah hati ini.. Berikanlah petunjukMu Ya Allah.. Berikanlah kekuatan kepada hambaMu ini..

Rindu dan Cinta




iNGiN ku BiNa KeLuaRGa BaHaGia BeRSaMaMu..



Buat "Si guLE";
Maafkan kamek.. kamek sik pandei jg ati kitak.. kamek malu bila org lain gik dpt senangkn ati ktk.. bkn kamek.. maafkn sgala kekurangan kmk..

Memori Indah MEngulit Kenangan..

Dulu,
Akulah teman gelakmu..
Menjadi tempat mengadu..
Susah senang dikongsi bersama..

Dulu,
Gurauanku menjadi gelak tawamu..
Setiap silap jadi usikanmu..
Berada di sisi setiap saat dan setiap waktu..

Syukur ke hadrat Ilahi,
Kerana ditemukan dgn dirimu..
Tiada lain hanya satu dihatiku..

Kini,
Siapakah teman gelakmu?
Siapakah dituju untukmu mengadu?

Kini,
Tiada lagi cerpen hidup untuk dikongsi bersama..
Tiada terdengar gelak tawamu tika gurauanku bersua..
Tiada lagi usikanmu menggamit suasana..
Tiada lagi suara mengiringi lenaku..

Hanya pada Yang Esa,
Aku memohon petunjuk..
Berdoa,
Agar kita disatukan..

-INSAN YG LEMAH-

Monday, 26 March 2012

Antara "Cinta" dan "Budi"

Salam semua.. harap berada dalam keadaan sihat arini..

Ejulz xde ape2 cite arini.. semalam baru je lepas pegi tgk Grand Prix Malaysia kat Sepang.. tapi ejulz xnak cite pasal tu arini.. insyaallah kalo ada masa nnti ejulz upload gambar.. :) arini ejulz nak cite pasal Antara "Cinta" dan "Budi".. Ejulz selalu tengok cite melayu pasal kes2 camni.. Dan ejulz percaya perkara ni berlaku di alam realiti.. x kira la dunia artis ke.. dunia orang biasa pun sama jugak..

Berbalik kepada tajuk kat atas, pernah x korang tgk cite pasal seseorang yang terpaksa menerima seseorang bukan dasar cinta tapi kerana terasa terhutang budi..

p/s: ape pendapat korang? :)

Friday, 23 March 2012

Pelengkap Hidup by Eren ft Romi

Aku bagai laut

tak bertepi dan tak berkarang

Aku bagai bintang

yang tak ditemani malam



Melihat dirimu

Ada senyum canda dan tawa

Yang membuat aku tak ingin pergi darimu



Teringat janji lamamu kepadaku

Teringat aku teringat

Teringat saat kau masih ada di sini

Temani ku sepanjang hari



Bila kau pergi jauh

Ingatlah aku

Bila ku disampingmu

Peluk tubuhku



Bila kau rindu aku

Panggil namaku ku datang menemuimu



Peluk erat jasadku

jangan lepaskan

Tetaplah kau disini

arungi malam



Kerna hanya dirimu, belahan jiwa

Pelangkap ku di dunia



Teringat janji lamamu kepadaku

Teringat aku teringat

Teringat saat kau masih ada di sini

Temani ku sepanjang hari



Bila kau pergi jauh

Ingatlah aku

Bila ku disampingmu

Peluk tubuhku



Bila kau rindu aku

Panggil namaku ku datang menemuimu



Oh peluk erat jasadku

jangan lepaskan

Tetaplah kau disini

arungi malam



Kerna hanya dirimu, belahan jiwa

Pelangkap ku di dunia



Bila kau pergi jauh

Ingatlah aku

Bila ku disampingmu

Peluk tubuhku



Bila kau rindu aku

Panggil namaku ku datang menemuimu

Oh peluk erat jasadku

jangan lepaskan

Tetaplah kau disini

arungi malam



Kerna hanya dirimu, belahan jiwa

Pelangkap ku di dunia
 
 
p/s : "si guLE" pelengkap hidupku..

Thursday, 22 March 2012

Wataniah Mencabar Mental & Fizikal

Salam.. apa kabar akak2, abg2, adik2 n kwn2 smua..?

lama dah x bukak blogspot.. lama dah x BW blog korang.. sebulan duduk kem.. pegi Kursus Asas Perajurit Muda Askar Wataniah (Sukarela).. sebulan berada dalam tu memang agak mencabar.. macam2 yg ada dalam kepada masa dalam kem.. dengan jadual yg ketat lagi.. dengan rindukan "si guLE" lagi..

Alhamdulillah, dapat habiskan kursus pada 20hb Mac, 2 hari lepas.. banyak yang ejulz dapat pelajari dalam kursus tu.. Dengan jurulatih2 yang tegas, dapat membinbing kami sebagai peserta terutama sekali adik2 yang baru tamat SPM.. wpun tegas tapi diorang baik hati.. banyak tunjuk ajar dan bimbingan yang diberikan..

-PERAJURIT MUDA-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...