Tuesday, 31 July 2012

Pemenang "Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris"

PERHATIAN kepada pemenang2 dan mereka yang bertuah yang belum menyerahkan maklumat untuk penyerahan hadiah, Ejulz hanya akan tunggu sampai pukul 11 pagi ni.. kalau pukul 11 pun masih x dapat maklumat korang "keistimewaan" boleh memilih sendiri hadiah akan tERBATAL.. harap maaf.. ini kerana ejul terpaksa beli hadiah tu arini jugak.. harap korang terima seadanya k.. Sekali lagi ejulz mohon maaf di atas kekurangan yg ada pada 1st segmen ejulz ni..

Diharap korang yg mengenali pemenang2 bolehlah tolong ejulz memaklumkan kepada mereka.. plizzz..


TEMPAT PERTAMA:
31. http://coratcoretkuini.blogspot.com/

TEMPAT KEDUA:
21. http://ceritaladiespurplegc.blogspot.com/

TEMPAT KETIGA:
25. http://joelwithcontestsandgiveaways.blogspot.com/


 
SAGUHATI:
15. http://speciousuri.blogspot.com/

46. http://nursaidatulazwaa.blogspot.com/
22. http://miajie.blogspot.com/
40. http://syaheerayusof.blogspot.com/
24. http://giftcikbunny.blogspot.com/



*yang ejulz garis tu dah bagi maklumat yg diminta..





Alhamdulillah semua hadiah & saguhati ejulz dah serah semalam 3/8/12..  tertunai gak hajat ejulz.. hehe.. smoga pemenang2 dan mereka yg bertuah sudi terima hadiah yg x seberapa dari ejulz.. ^_^

Monday, 30 July 2012

Pemenang "Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris"

TEMPAT PERTAMA:





TEMPAT KEDUA:





TEMPAT KETIGA:





Disebabkan penyertaan yang memberangsangkan, ejul dengan ini ingin memberi sedikit saguhati kepada penyertaan bertuah.. ^_^

SAGUHATI:























Kepada pemenang2 dan mereka yang bertuah sila bagi maklumat2 berikut ke asrul_harfan@hotmail.com secepat mungkin. Sila tulis tajuk Pemenang "Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris" supaya mudah ejulz nak detect emel anda.. Kepada yang tidak berjaya cuba lagi lain masa.. Insyaallah kalau ada rezeki lebih ejulz akan buat lagi segmen.. :)

NAMA:
ALAMAT:
NO TEL:
LINK BLOG:


**Dengan ini ejulz ingin memohon maaf di atas segala kekurangan sepanjang segmen ini berlangsung.. Maafkan ejulz sebab lambat umum disebabkan masalah intenet kat rumah.. diharap pemenang2 dan mereka yang bertuah dapat memberi maklumat2 yang diminta sebelum esok.. Sekian, terima kasih..




Sunday, 29 July 2012

Bakal Pemenang "Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris"

1. http://fiqizumisyunkawk.blogspot.com/
2. http://thepureheartoftheemptysoul.blogspot.com/
3. http://mycadburychocolateblog.blogspot.com/
4. http://nooraieniee.blogspot.com/
5. http://deary-ainn.blogspot.com/
6. http://elfizaismail.blogspot.com/
7. http://misskpoppers.blogspot.com/
8. http://anereodacandid.blogspot.com/
9. http://tintamiliksera.blogspot.com/
10. http://lalalinlovelifestory.blogspot.com/
11. http://ikapukpuk.blogspot.com/
12. http://yesung-suju.blogspot.com/
13. http://anzulnashome.blogspot.com/
14. http://azatiesayang-contest.blogspot.com/
15. http://speciousuri.blogspot.com/
16. http://diaryon9ika.blogspot.com/
17. http://nurul-sharmila.blogspot.com/
18. http://kin-kucing.blogspot.com/
19. http://zitaomar.blogspot.com/
20. http://hairulizacontestga.blogspot.com/
21. http://ceritaladiespurplegc.blogspot.com/
22. http://miajie.blogspot.com/
23. http://nurfarahfadzil.blogspot.com/
24. http://giftcikbunny.blogspot.com/
25. http://joelwithcontestsandgiveaways.blogspot.com/
26. http://adichiee.blogspot.com/
27. http://faralalalala.blogspot.com/
28. http://azieyan89.blogspot.com/
29. http://kasihhannah88.blogspot.com/
30. http://hunyieda.blogspot.com/
31. http://coratcoretkuini.blogspot.com/
32. http://kotakhadiahdhia.blogspot.com/
33. http://diarionlinenurul.blogspot.com/
34. http://sujuelfarahin.blogspot.com/
35. http://ninabilah-zainodin.blogspot.com/
36. http://mizzniya.blogspot.com/
37. http://biarkandakuberbicara.blogspot.com/
38. http://fafazukri.blogspot.com/
39. http://menariksanasini.blogspot.com/
40. http://syaheerayusof.blogspot.com/
41. http://akudanhatidia.blogspot.com/
42. http://bloomingblossoms-fara.blogspot.com/
43. http://kanokino.blogspot.com/
44. http://sicomel06.blogspot.com/
45. http://mymyadecerita.blogspot.com/
46. http://nursaidatulazwaa.blogspot.com/
47. http://queenroszaliza.blogspot.com/
48. http://foolishlovevictim.blogspot.com/
49. http://umikasum.blogspot.com/
50. http://appleshera.blogspot.com/
51. http://nurputribatrisyasuri.blogspot.com/
52. http://eimah2328.blogspot.com/
53. http://churippufarah.blogspot.com/



Senarai penuh penyertaan "Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris"

Wednesday, 25 July 2012

Mencari Rezeki Halal

Salam semua.. sedikit perkongsian untuk kita bersama..

Hadis :

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:"Meraka yang mencari harta dunia (kekayaan ) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis ) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam."

Riwayat At-Tabrani



Huraian

i) Sesungguhnya Allah S.W.T amat kasih kepada orang yang berusaha atau bekerja mencari rezeki dengan titik peluh sendiri di mana dengan itu dia dapat memenuhi keperluan dan tanggungjawabnya terhadap diri, keluraga dan masyarakat. Malah kedudukannya adalah lebih baik daripada bersikap pemalas dan meminta-minta daripada orang lain.
ii) Allah telah menetapkan dalam sunnah kehidupan bahawa kejayaan itu adalah hasil daripada kerja tekun dan dedikasi. Inilah antara maksud jihad yang dituntut oleh Islam.

iii) Kita perlu ingat bahawa hanya rezeki yang halal sahaja mesti dicari kerana di situlah letaknya keberkatan dan ganjaran daripada Allah S.W.T. Sedangkan rezeki yang diambil daripada punca yang haram seperti rasuah dan sebagainya, lambat laun akan menimbulkan kecelakaan dan masalah dalam hidup bukan sahaja di dunia malah di akhirat juga.
  
*Ejulz minta maaf sgt2 sbb dah jarang nak bw dah skang ni. Nak post entry pun dh x selalu.. nak balas komen pun jarang.. bukan ejulz xnak bw  n balas komen tapi line berokband ejulz dah menjadi2 berok dia.. hehe.. dah overlimit stgh bulan.. ermmm.. bila buka intenet je slow tahap gaban.. :(
 
Sekiranyanya berminat nak tengok2 n nak beli barang2 Sophie Paris leh bagitau ejulz k.. t ejulz bagi special price.. :) klik sini kalo nak tgk barang2 Sophie Paris [[Ejulz Blogshop]]

Monday, 23 July 2012

Hari pertama berpuasa di hari bekerja.. ^_^

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud:



“Sesiapa yang berpuasa Ramadan dengan penuh keimanan dan pengharapan, maka diampun segala dosanya yang terdahulu”.


[Riwayat Bukhari dan Muslim]
 
 
 
*Hari ini hari pertama berpuasa di hari bekerja.. Harap dapat diberi kekuatan untuk menamatkan puasa. Syukur dikurniakan kerja yang tak perlu mengeluarkan peluh yg banyak. Semoga puasa ni memberi seribu makna kepada kita semua. amin ^_^

Wednesday, 18 July 2012

Segmen Ayu : Saya Blogger Dari Sarawak

Nak Join JuGaK!!! heHe.. naK berKenaLan dGn bLoggeR2 SaraWak & PutRajaYa.. neGeri2 laiN pun Nak jugak.. heHe

kali ni nak tag :

Tuesday, 17 July 2012

30 dah.. ^_^

Alhamdulillah.. dah 30 penyertaan dalam segmen yg ejulz anjur.. ejulz target x ramai.. paling ramai pun ejulz target dalam 20.. terima kasih pada yang sudi join.. hehe.. harap2 bila keputusan dah keluar, pemenang2 dapat bagi fedd back segera k.. sebab barang2 ni ejulz kene order dulu kat Sophie Paris..




#Ejulz minta maaf sangat2 sebab x dpt nak bw selalu.. intenet ejulz sudah melebihi kelembapan yg teramat sgt.. baru tengah bulan dah overlimit.. :(

Nak pindah rumah..

Salam semua.. harap semua sihat hendaknya.. Terima kasih buat yang sudi join segmen yang ejulz anjurkan.. Tarikh tamat segmen 29/7/2012.. Masih sempat lagi kalo nak join.. hehe. kalo nak join klik sini.. [[Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris]]

Errmmm pasal tajuk entry tu, kita tgk je la gmbar2 ni.. hehe..

















Skang ni tgh cari lori sewa nak angkat pindah barang.. Kalau ada kenal sape2 bawak lori dgn harga murah bagitau ejulz k.. hehe.. kalo boleh dlm masa terdekat ni..


12 Hari Lagi Segmen ejulz tamat.. Join jgn x join k.. hehe.. kalo nak join klik sini.. [[Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris]] Kalo ada sape2 berminat nak beli barang2 Sophie ni boleh la bagi tau ejulz k.. t ejulz bagi harga special.. hehe. kalo berminat nak jadi ahli pun ejulz boleh tolong daftarkan.. dapat harga ahli lagi.. hehe





Friday, 13 July 2012

Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris

Dah lama dah ejulz nak buat segmen ni sebenarnya.. Tapi ejulz xde idea nak wat camne.. hehe.. oK, skang ni ejulz telah join Sophie Paris Malaysia yang dilancarkan secara rasmi pada bulan Januari 2012.. Tujuan ejulz wat segmen ni adalah nak perkenalkan barang2 Sophie kat kawan2 semua selain menambah kenalan lam blog ni.. ^_^

Banner Segmen :


Hadiah yg bakal dimenangi: *Dipilih sendiri oleh pemenang

TEMPAT PERTAMA : Barang Sophie Paris bernilai RM50 dan ke bawah.

TEMPAT KEDUA : Barang Sophie Paris bernilai RM 25 dan ke bawah.

TEMPAT KETIGA : Barang Sophie Paris bernilai RM15 dan ke bawah.

*Oppss.. lupa nak bagitau.. para pemenang berpeluang memiliki barang yang bernilai lebih dari nilai hadiah yg dimenangi.. sbg contoh, Mr/Mrs A menang hadiah pertama bernilai RM50. Tapi sekiranya Mr/Mrs A berminat dengan barang bernilai RM 70, kene bank in ejulz RM20 lagi.. hehe. tapi kalo nak hadiah yg sama nilai dengan hadiah ok lagi.. senang ejulz nak urus.. hehe.. 

Gambar contoh barang Sophie:


Syarat2 :

1. Buat satu entry bertajuk, "Segmen : Menangi Hadiah Sophie Paris"..

2. Letakkan banner dan gambar contoh barang Sophie pada entry anda..

3. Kalo xnak follow blog ni pun xpe tapi ejulz akan update keputusan dlm blog ni..

4. Wajib follow Ejulz Blogshop..

 5. Like fan page ejulz [[Ejulz-Shopie Paris Malaysia]] jika sudi. Keputusan mungkin akan ejulz update kat sana gak..

6. Tag kawan2 anda (sekurang2nya dua(2) orang). Pastikan diorang tau k.. 

7. Hantarkan link entry anda pada ruangan komen entry ini..


Segmen ini berjalan bermula dari 13/07/2012 sehingga 31/07/2012 dipinda pada 29/07/2012(sbb perubahan tarikh tamat: ejulz nak beli hadiah tu dlm bulan ni jugak.. sempat la ejulz nak carik pemenang n beli pada 31/7/2012..) Segala kesulitan amat dikesali..


GudLuck untuk hadiah raya.. ^_^






Sunday, 8 July 2012

Judika - Aku Yang Tersakiti



Pernahkah kau merasa jarak antara kita
Kini semakin terasa setelah kau kenal dia
Aku tiada percaya teganya kau putuskan
Indahnya cinta kita yang tak ingin ku akhiri
Kau pergi tinggalkanku

Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia

Memang takkan mudah bagiku tuk lupakan segalanya
Aku pergi untuk dia


Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia
(walau tak bersama dia)


Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia



Nak dengar lagu ni? klik sini [[Judika - Aku Yang Tersakiti]]

Eqbal Zack : Brisbane Giveaway

Join GA bro Eqbal.. Siapa x kenal bro Eqbal Zack.. Blogger yg pernah menggegarkan dunia blog.. hehe.. kiut jugak adiah2 nya.. hehehe



Kalau nak join klik sini k.. :) [[Eqbal Zack: Brisbane Giveaway]]


1st GIVEAWAY BY DINI HSN


mARi kita!! Mari kita tePok taNgan sama2..

maRi kita join GA Dini.. :)

Saturday, 7 July 2012

Sebelum main galah panjang..

Semalam ejulz join main galang panjang antara rumah sukan jabatan.. hehe..



org lain serius, ejulz je xleh nak serius.. hehehe


ejulz x berapa nak nampak.. rendah sgt.. hehehe



*Mula2 takut gak main ni.. x penah main pun.. sekali main nak lagi.. hehe.. seronok.. jom kita main galah panjang.. hehe


Friday, 6 July 2012

Nisfu Syaaban

Salam Jumaat di hari mulia.. ^_^


*Semoga kita semua mendapat keampunan dariNya..

Thursday, 5 July 2012

Kangen Band - Kau Tipu Aku Lirik


betapa remuk jantungku
kau tipu aku
kau tipu aku
betapa sakit hatiku
kau buang aku
kau buang aku
ku tatap langit yang hitam
saat menanti malam
kau pun tak kunjung datang
kau buat gelap pelangi
lalu kau datang lagi
membuat luka ini
reff:
kau jangan mencoba untuk di sini
kau jangan mencoba untuk kembali
bila kau di sini
biar ku yang pergi
kau tlah ingkari semua janjimu
kau tlah ingkari semua sumpahmu
sudah usai sudah cerita tentang kita
jangan pernah kau di sini
jangan pernah kau kembali
jangan pernah kau di sini
aaaaa
repeat reff [2x]
betapa remuk jantungku
kau tipu aku
kau tipu aku



Nak dengar? Klik sini.. [[KANGEN BAND - KAU TIPU AKU]]

Tuesday, 3 July 2012

Jangan bersedih..

sahabat A: aku dengar perempuan yg kau cintai itu tak balas cinta kau..
sahabat B: Ya
sahabat A: tpi kenapa aku tengok kau tidak bersedih pun? 
sahabat B: buat apa aku nak bersedih? aku hanya kehilangan org yg tidak cintakan aku... tapi dia kehilangan org yg benar-benar mencintai dirinya.






*Dialog ni kawan ejulz kongsi kat fb.. dan kata2 ni laa banyak bagi semangat kat ejulz.. buat apa bersedih kerana kehilangan org yg x syg kita sepenuh hati.. tapi patut bersedih bila kehilangan org yg betul2 sygkan kita..

Sunday, 1 July 2012

Header & Doodle baru dari DearyAinn

Yeayyyy!! Dapat header & doodle yg comel dari tuan tanah DearyAinn.. hehe.. terima kasih bnyk2.. Malas nak cakap bnyk2 dengan keadaan intenet lembap tahap gaban ni.. hehe. Sory sbb x aktif blog beberapa hari ni sbb kelembapan intenet yg teramat sgt.. hehe.. nak tunjuk hasil tangan Cik Ainn.. hehe


ejulz nak letak header ni kat blogshop ejulz.. hehe. sudi2 la singgah n follow blogshop ejulz k.. nak follow klik sini.. 


Dan satu lagi doodle baru buat ejulz.. hehe


comel x? hehehe..

JOM BERKENALAN DENGAN CIK AINN YANG BAIK HATI.. HEHEHE.. KLIK SINI.. [[DearyAinn]]


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...