Friday, 31 August 2012

Astagfirullah Al-Azim..




*Terimalah taubat hamba2 Mu Ya Ilahi.. Ingatlah kami dari kelalaian di bumi Mu ini..






Thursday, 30 August 2012

M.E.R.D.E.K.A

SELAMAT MENYAMBUT HARI MERDEKA


Malam ni mungkin ramai di antara kita menunggu detik jam 12 malam untuk menyambut hari kemerdekaan.. Dan mungkin banyak cara2 bagi meraikannya.. 

- BBQ bersama family / rakan2..
- Menyaksikan konsert2 sempena merdeka..
- Membawa family pergi melancong di dalam negara..

Itu mungkin salah satu cara mengeratkan hubungan kekeluargaan..tetapi ada juga yg menyambut dengan aktiviti yg tidak sihat seperti;
- Merempit dengan mengibar bendera kebangsaan..
- Keluar bersama kekasih sehingga ke kancah maksiat..


*Pernahkah kita memanjatkan kesyukuran ke hadrat ilahi kerana diberikan kemerdekaan ini.. marilah kita sama2 mengubah cara sambutan yg diredhainya.. Semoga kita semua beroleh hidayah dariNya..



Wednesday, 29 August 2012

KetenanganMu Yg Ku Harapkan..


Rasa tenang bila dengar ni.. [[Klik Sini]]





Tuesday, 28 August 2012

S.E.T.I.A + J.U.J.U.R

copy dari cik google.. ^_^


SETIA kalau kita nak pasangan kita SETIA

JUJUR kalau kita nak pasangan kita JUJUR



*Jangan pernah salahkan pasangan kalau kita sendiri pernah x setia dan x jujur..





@Singgah2 la sini k... [[SophieParis]].. kalo ada berminat msg kat fb k.. :)





Tuesday, 21 August 2012

Spoon - Kini. lirik


Sepi mengisi ruang hatiku

Menghakis saat indah bersamamu
Antara kita tak pernah sengketa
Tapi mengapa kasih mu pudar

Sepi yang melanda kini
Tak daya aku lalui hidup ini

Cubalah engkau selami jiwaku
Cubalah engkau hargai cintaku
Jangan biarkan sepi jadi api
Sanggup engkau sisihkan diriku

Ku harap engkau mengerti
Setulus cinta yang telah ku beri
Supaya mekar kembali
Rimbunan kasih yang pernah bersemi

Oh... hari ke hari
Ku rasa bagai mimpi seolah kau di sisi

Oh... mengapa sanggup
Melihat ku terusan tersiksa begini

Cukuplah segala sengasara
Yang ku tanggung kini



Nak dgr? klik sini [[Spoon-Kini]]






*Kmk rindu ktk glak2..

Raya ke-3..

Terlalu bnyk kenangan di hari raya ke-3 tahun lepas..

*Wiwiiitttt..
*Pizza satok..
*Wayang parkson..
*Boling parkson..
*Wayang spring..
*Karoke spring..
*Waterfront..
*Main carik pkataan..
*Pustaka..
*Begambar..

Hanya dia je tahu..







*Kmk bena2 rindu ktk.. kmk syg ktk.. love u so much.. kmk akan tggu ktk..

Monday, 20 August 2012

Baju Raya..

Salam..

Di Syawal yg disambut meriah oleh kita semua, biasanya x sah kalau xde baju raya.. Tahun ni ejulz sambut raya x spt thn2 sblm ni.. Sblm ni tiap2 tahun mesti 2 pasang baju melayu.. hehe.. tahun ni satu je.. xde smgt sgt nak raya.. :( tapi istimewanya dpt pakai baju sama dgn si gule.. 







*Si gule : Kmk teringin nak ambik gambar sama ngan ktk.. sama ngan family ktk.. kmk rindu ktk.. kmk msh syg ktk..

Saturday, 18 August 2012

Syawal bakal tiba..

Syawal bakal tiba.. sepatutnya hati gembira.. tapi kenapa sedih yg ku rasa.. ermmm.. nak buat entry pun mcm xde smngt..










*Kmk xkan tunok buku ya.. kmk akan simpan utk kenangan kmk.. wpun kmk akan rasa sedih tp  ya la satu2nya yg kmk ada k kenangan ngan ktk.. kmk mek diat setiap kali rindu ktk.. maafkan kmk..


17/08/2012 (Khamis)

Just for U si guLe;

Makseh ktk sbb :

^ Penah jd sbhgian dr idup mek..
^ Layanan bait ktk ngaN kmk..
^ Sudi kenalkn family tak ngan kmk..
^ Polahkan bj melayu k kmk..
^ Adiah bday ktk wpun dpt aher..

Maafkan kmk :

^ Kmk bnyk sedihkan ktk..
^ Kmk x bhgiakn ktk..
^ Kmk sshkan ati ktk..


p/s : kmk akan simpan buku & kenangan2 antara kita.. kmk doakan kita success & bhagia dgn pilihan ktk.. Will love you 4ever.. only U..

Thursday, 16 August 2012

Yeayyy!! dah sampai kampung.. ^_^

salam.. selamat petang semua.. selamat menunaikan puasa.. :)

Ejulz dah sampai kat kpg tghari tadi.. hhehe.. yeayyy!! arini berbuka awal kat sini.. hehe... gembira mmg gembira.. tp ejulz rasa lain sgt balik ni.. wpun gembira masih rasa kosong lagi.. ntah laa.. :(

arini dpt makan sedap2.. hehe.. lama x rasa masakan mak.. :)





*Harap ktk sampei kpg dgn selamat.. Jaga drik bait2..

Tuesday, 14 August 2012

Jarak penghalang??


Alangkah bahagianya di saat berjumpa org yg kita syg setelah lama x bersua muka.. alangkah bahagianya jika ada yg setia menunggu kepulangan kita.. alangkah bahagianya kalau disatukan setelah lama berpisah.. alangkah bahagianya dpt pasangan yg setia spt Joon Gu.. alangkah bahagianya jika dpt bersama spt Ha Ni dan Seung Jo.. Mungkin hanya di dalam mimpi.. ^_^






*Harap ktk dpt sambut raya tok dgn epy..

Friday, 10 August 2012

Masyarakat Msia berpeluang menyaksikan hujan meteor Perseid

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.



YBhg. Datuk / Dato'/ Datin/ Dr./ Tuan/ Puan,

Dengan hormatnya merujuk kepada perkara di atas.

Masyarakat Malaysia berpeluang untuk menyaksikan juraian hujan meteor Perseid bermula 23 Julai hingga 22 Ogos ini. Dianggarkan sejumlah 60 juraian meteor akan dapat dilihat pada masa kemuncaknya iaitu bermula dari awal pagi 12 hingga 13 Ogos ini. Titik meteor Perseid ini adalah daripada buruj Perseus yang berada di langit Malaysia sejak Julai hingga Mac tahun hadapan. Walau bagaimanapun, hujan meteor ini hanya boleh dilihat di kawasan-kawasan yang kurang mengalami pencemaran cahaya dan bergantung kepada keadaan cuaca langit malam tersebut. Bagi menyaksikan sendiri hujan meteor ini, pandang ke arah timur laut selepas waktu tengah malam. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman Portal Pendidikan Sains Angkasa di http://astronomi.angkasa.gov.my  atau hubungi Planetarium Negara di talian 03-2273 4303 / 4301.


Sekian terima kasih.


Unit Komunikasi Korporat
Agensi Angkasa Negara (ANGKASA)
Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI)
Tel: 03-2273 4303 Faks: 03-2273 5488
Layari Portal Pendidikan Sains ANGKASA url: http://astronomi.angkasa.gov.my
 
*Waaaaa!!! terujanya ejulz.. xpenah tgk hujan meteor Perseid ni.. bunyi macam seram je bila dgr meteor.. hehe.. mari kita ramai2 set kalender bangun pada hari tsebut.. hehehe.. ermm.. sape2 nak kad raya boleh lagi emelkan kat ejulz k.. ^_^ http://kampung-kameq.blogspot.com/2012/08/sape-nak-kad-raya-dari-ejulz.html  

Wednesday, 8 August 2012

Berbuka di Masjid.. ^_^

Salam semua..

Selamat berbuka puasa x lama lagi.. hehe.. Siapa kat sini yang pernah berbuka puasa kat masjid angkat tangan.. hehe.. Ejulz tahun ni hampir tiap2 hari berbuka kat masjid.. kalau x Masjid Putra, Masjid Sultan Mizan, Masjid Besi, Putrajaya.. hehe.. Kalau x silap 3 hari je pernah berbuka kat rumah.. hehe. 

Ape2 pun memang best berbuka kat masjid.. dengan suasana yang ramai.. makan beramai2.. lain sangat suasana tu dengan buka sorang2.. hehe.. Selamat berbuka yer korang sume.. ejulz nak g mandi jap.. nak g masjid besi pulak arini.. hehe


Kepada yang nak kad raya dari ejulz masih boleh bagi alamat k.. Jangan bagi alamat kat ruangan komen sini k..  tengok sini.. Sape nak kad raya dari ejulz? ^_^

Tuesday, 7 August 2012

OST Cinderella Cinta Yang Hilang

Hilang semua janji
Semua mimpi-mimpi indah
Hancur hati ini melihat semua ini
Lenyap telah lenyap
Kebahagiaan di hati
Ku hanya bisa menangisi semua ini
Hancur hati ini melihat kau telah pergi

Langit menjadi gelap berkelabu
Menyelimuti hatiku
Mengubah seluruh hidupku
Mengapa semua jadi begini
Perpisahan yang terjadi
Di antara kita berdua
Ku akan menanti  sebuah keajaiban
Yang membuat kita bisa bersama kembali




Nak dengar? Klik sini [[Cinta Yang Hilang]]




* Tiba2 terasa nak dgr lagu ni.. 

Sunday, 5 August 2012

Bedak Arab Giveaway


Nak join? klik banner..

Nak jugak bedak arab.. mana tau sangkut awek arab.. kih kih kih

SEGMEN : Kad Hari Raya Eksklusif by MrPetak.Com


PENGALAMAN KETIKA PUASA :

Ermmm.. kalo nak cerita pasal pengalaman ketika puasa rasanya x bnyak laa.. sebab ejulz puasa biasa je.. hehe.. masa kecik ada la pengalaman yg kelakar gak bila ejulz ingat balik.. tapi ejulz rasa bukan ejulz sorang je penah buat.. korang sume mesti penah buat masa kecik2 dulu.. hehe.. Dulu masa kecik2 ejulz suka mandi lama2 masa puasa.. lepas tu ejulz suka berdiri lama2 kat depan peti sejuk.. hehehe ^_^

K.O.S.O.N.G

Salam semua.. harap semua berada dalam keadaan sihat.. amin

lama dah x berceloteh dlm blog ni.. bulan lepas, di tengah bulan dah overlimit b.band ejulz.. xleh nak on9 dah.. alhamdulillah skang dah ok.. tp kat rmh baru ni ejulz sakit hati kalau on9 kat dlm bilik.. line kejap datang kejap hilang.. hehe.. jd tpaksa la on9 kat ruang tamu.. hehe..

ermmm.. xtau nak kata apa.. cuma ejulz rasa kosong disaat org hepy nak sambut hari raya.. ejulz rasa sunyi sangat.. x seperti raya tahun lepas..  ermmm.. terima kasih pada rakan blog yang sudi menemani ejulz di alam maya ini.. kepada sesiapa yg nak kat raya dari ejulz jgn lupa bagi alamat k.. semoga persahabatan kita bukan setakat di alam maya je.. dan semoga dapat merapatkan lagi silaturrahim persahabatan antara kita semua..  sape yg nak klik sini k  Sape nak kad raya dari ejulz? ^_^





*kmk harap ktk akan hepy slalu..

Saturday, 4 August 2012

Sape nak kad raya dari ejulz? ^_^

Alhamdulillah Segmen pertama ejulz telah tamat dan hadiah2 dah ejulz pos tengahari tadi.. Ejulz minta maaf sekiranya ada kekurangan sepanjang segmen ejulz berlangsung.. Tahniah pada mereka yg berjaya dan ribuan terima kasih pada semua yang join.. kepada yg tidak berjaya cuba lagi di masa akan dtg.. :)


Raya x lagi.. So ejulz nak bagi kat raya pada follower2 ejulz yang nak kad raya.. Ini bagi mengeratkan lagi silaturrahim antara kita para blogger.. kalo nak emelkan Nama Penuh, Nama Manja, Alamat surat menyurat, link blog dan No phone ke asrul_harfan@hotmail.com.. Satu lagi bila hantar emel tu tulis tajuk "Nak kad Raya.." hehe.. senang ejulz kesan emel.. hehe.. almaklum laa mcm2 jenis emel je masuk.. hehehe.. ok, selamat berpuasa.. ^_^


update 4/8/12 : *Waaaa.. mendapat sambutan dari rakan2 blogger.. smoga ikatan persahabatan di laman maya ini akan berkekalan sampai bila2.. ermmMm.. ejulz hanya akan terima permintaan "Nak kad Raya.." ni sehingga 12/8/12 untuk memudahkan proses penghantaran.. xde la nanti dah habis raya baru sampai kad raya.. hehehe :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...