Saturday, 5 January 2013

Cahaya Qaseh


Novel Cahaya Qaseh.. Siapa dah baca novel ni sila angkat kening.. hehe.. Ejulz sebenarnya xde la peminat tegar baca novel ni.. sekali sekala boleh laa.. hehe. nak isi masa lapang..

Arini ejulz just nak kongsi sedikit sinopsis cerita Cahaya Qaseh ni.. hehe

Watak utama dalam cerita ni adalah Cahaya Qaseh sendiri.. Walaupun Cahaya Qaseh dibesarkan dari keluarga berada tapi dia sering kali ditemukan dengan pelbagai cabaran hidup.. Bermula dari kisah duka putus tunang di hari pernikahan.. dan seterusnya cabaran hidup menjadi seorang isteri.. Cahaya Qaseh yang diminati ramai lelaki menjadi mangsa cemburu pasangan lelaki2 yang menyukainya.. bagaimana kisah seterusnya? baik baca sendiri.. hehe.. kalau ejulz bagitau sampai ending x syok la korang baca nanti.. hehe.. sebenarnya ejulz pun x abis baca lagi.. hehe.. baca slow2.. x sabar nak habiskan baca novel ni.. ^_^

Penulis Novel : Khaty Tuah







*Kenapa dalam hidup perlu ada dugaan dan rintangan.. bukankah mudah kalau kebahagiaan di depan mata dimanfaatkan bersama.. kenapa perlu ada pihak yang cuba merampas kebahagiaan itu?







harap sudi like page baru ejulz k.. >> Ketawa bersama, menangis bersama









20 comments:

  1. itulah lumrah kehidupan kan dik

    kalau tiada org ke3 ,ada pula halangan lain .. macam akak lah .. bukan ada pihak ke3 tapi sikap .. sikap yg payah nak ubah huhuh

    aduhh terlebeyyy sudah ! ;)

    ReplyDelete
  2. entah la kak ieda.. ejulz sendiri pun tfikir2 jugak.. kenapa mesti ada semua halangan ni padahal kebahagiaan sdh ada di depan mata..

    ReplyDelete
  3. hihihi...sweetyz lom juak baca novel nie...sweetyz minat baca novel...yalah realiti kehidupan...

    ReplyDelete
  4. baca laa.. best cita ya.. org swak tulis.. :)

    ReplyDelete
  5. yeke...sik tauk juak mek orang sarawak tulis...lak carik novel nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. aok.. org swak ya.. follow jak blog nya.. knal2 ngan nya.. :)

      Delete
  6. tq ktk atas sokongan :') xpa lambat abis, asalkan ktk dah meli pun dah kira ok ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2.. xda polah novel baru tek? kmk teringin nak polah cgek buku.. mun x novel, apa2 jak la asalkan buku.. hehehe

      Delete
  7. Pyka tak pnah bca lagi novel nie, insyaallah akan cri novel nie tgk kalo best . :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. best cite ni.. x sabar nak abiskan baca.. hehe.. x sabar nak baca ending.. hehe

      Delete
  8. saya amatlah malas nak baca novel. nanti boley tak awak cite kat saya novel ni sampai habis? uhuk :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.. kira nak sinopsis je la ni. haha

      Delete
  9. belum baca lg novel ni

    btw, kalau takde cabaran dlm hidup mcm mn kite nak tau "hidup" ni mcm mn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. baca la nanti.. best cite ni.. :)

      maksud saya bhagia kalau dalam hidup ni rasa bhagia sentiasa..

      Delete
  10. Jalan citer novel tok...sama nak kat tv ya ka? mun sik salah ada citer lam tv..ng sama kali jak tajuk koh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bena ka? nak dlm tv x pernah mek ngga.. tnyk ktk ngn novelist nya pun.. kali cita ya dah diadaptasi ke drama.. hehe

      Delete
  11. cahaya qaseh...sedap name die :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terserlah kemelayuan n keayuan dia dgn nama tu. hehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...