Tuesday, 8 January 2013

kEjam betol!!


Dulu zaman lepak2 ngan sorang kawan ni, dia kata "untuk mendapatkan cinta seseorang ni kita perlu bersaing.. x kisah la dgn apa cara sekali pun.. asalkan kita dapat apa yg kita nak.. termasuk laa berebut dengan pasangan org lain.. siapa menang, dia dapat.. KEJAM kan cinta?"

Pada ejulz semua tu salah.. Cinta itu murni.. x perlukan kekejaman.. CInta yang betul2 cinta lahir dari hati yang murni.. x kisah la berapa banyak rintangan dan dugaan yang menimpa, jika cintanya suci dan x berbelah bagi mereka akan bersama selamanya..

Pada kawan2 di luar sana yang masih bertanggapan yang cinta itu KEJAM.. msh bertanggapan siapa menang dia dapat.. ubahlah persepsi anda.. anda tidak akan rasa bahagia kerana di hati anda telah ditanam dgn rasa kekejaman itu..

*Pandangan korang pula bagaimana?



18 comments:

  1. up to masing2 lah kan.. done clik2 ye

    ReplyDelete
  2. hihi...tumpang lalu nak komen...
    Cinta bagi sweetyz sesuatu perasaan yang indah...
    Perasaan cinta itu datangnya dari Allah S.W.T...
    Kalau tak de cinta tak mungkin ada kasih sayang kan..
    hihihihi

    ReplyDelete
  3. cinta itu byk maknenya. heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi sy cinta x bnyk makna.. bg sy cinta just mmerlukan ksh syg seseorang yg blh hidup ssh bersama, senang bersama dan saling memerlukan antara satu sama lain..

      Delete
  4. kdg2 kita kena percaya akan ungkapan... 'the best man wins!'.

    ReplyDelete
  5. betul ungkapan tu.. tp apa perasaan bila orang yg kita sayang diganggu orang lain shingga hatinya berubah.. mungkin ada org berpendapat kalau stakat pasangan kekasih xde hal.. tapi cuba bayangkan kalau tunang atau suami/isteri yang diganggu.. situasi mgkin x sama tp perasaan tetap sama..

    ReplyDelete
  6. dan cinta juga memerlukan kesungguhan dan pengorbanan .. :(

    ReplyDelete
  7. betul tu kak.. tapi dari kedua2 pihak.. bukan sebelah pihak je.. dah bagi ejulz cinta x perlukan yg terlalu sempurna.. cukuplah sekadar melengkapi antara satu sama lain..

    ReplyDelete
  8. jgn lah jd kejam dlm bercinta (^__^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. kalau dah terima seseorang kenelah terima dia seadanya..

      Delete
  9. mana ada cinta tu kejam...cinta tu semurni-murni perasaan, kita sebenarnya menjadikan ia kejam

    ReplyDelete
    Replies
    1. sikap manusia yg x menghargai cinta yg membuatkan ia mjadi kejam kan?

      Delete
  10. singgah sini...

    saya setuju...cinta tak kejam, tp kita manusia yg bercinta ni yang kejam ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. jgnlah menjadi kejam dalam bercinta.. hargai ia seadanya..

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...