Monday, 24 June 2013

Rasa dihargai

Perjalanan balik dari melihat demo tembakan pagi tadi, kami singgah di hentian Seremban untuk menunaikan solat zohor. Dengan berpakaian tentera, memang menjadi perhatian orang ramai. Masa nak buka kasut depan surau, ada seorang pakcik yang berumur dlm lingkungan 70-an bersalam dengan ejulz. Semasa bersalam dia senyum mesra dan sempat mendoakan keselamatan ejulz. Ejulz dapat rasakan yang pakcik tu mendoakan keselamatan askar2 keseluruhannya. Dari raut wajahnya seolah2 dia ingin berterima kasih kepada tentera2 kerana menjaga keamanan negara. Walaupun ejulz bukanlah tentera tetap, tapi ejulz dapat rasakan yang pakcik tu betul2 menghargai peranan tentera. Mungkin disebabkan faktor umur dan pengalaman pakcik tu sebelum ni.


Penat.. Nak baring2 jap.. hehe ^_^


11 comments:

  1. alhamdulillah dik...besar jaga tentera tau..hihi

    ReplyDelete
  2. Tentera tak tetap pun tentera jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila masuk sukarela tentera baru tahu betapa pentingnya ilmu ketenteraan tok.. bila jadi perang di lahad datu baruk nampak fungsi..

      Delete
  3. sayang semua tentera Malaysia yang sanggup menjaga keamanan dan kehormatan negara.pahala tak terkira ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. :) mula2 dulu fikir apa la keja tentera ni masa negara tgh aman.. mesti makan tido je keje.. bila dah nampak sendiri baru tahu.. kalau x tahan mental mmg xkan tahan lama dlm tentera ni.. :)

      Delete
  4. tentera x tetap pun kira tentera juak ya.. kmk pun doakan yg baik2 utk tentera tetap & x tetap di negara kita tok :)

    ReplyDelete
  5. jasamu dikenang...in.shaa.Allah dlam lindungan Allah =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...