Tuesday, 30 April 2013

BERITA PALSU..!! HATI2!!


KUALA LUMPUR, 29 April (Bernama) -- Semua pegawai kerajaan diminta tidak mempercayai pesanan ringkas (SMS) berhubung arahan daripada Pejabat Ketua Pegawai Keselamatan Kerajaan yang meminta mereka tidak bekerja lebih masa.

Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa berkata pesanan ringkas itu yang turut mengandungi arahan tidak membenarkan orang sebarangan berada di kawasan pejabat kerajaan, juga adalah tidak benar.

"Saya meminta semua pegawai kerajaan dan orang awam supaya tidak mempercayai khabar angin itu atau dakwaan-dakwaan lain yang tidak berasas dan adalah tidak benar mengenai urusan pentadbiran kerajaan yang disebarkan oleh pihak tidak bertanggungjawab menerusi SMS, Facebook, Twitter, blog atau medium sosial lain," katanya dalam kenyataan di sini petang ini.

Ali berkata pekeliling pentadbiran keselamatan biasanya dikeluarkan dari semasa ke semasa oleh Pejabat Ketua Pegawai Keselamatan Kerajaan kepada semua kementerian, jabatan dan agensi kerajaan di semua 14 negeri sebagai peringatan kepada pegawai-pegawai kerajaan untuk memastikan keselamatan bangunan, aset kerajaan termasuk menjamin keselamatan pegawai ketika bertugas.

Dalam pada itu, penyebaran pesanan ringkas yang mendakwa pentadbiran kerajaan di Putrajaya mengeluarkan arahan berkenaan berkuatkuasa semalam itu kini disiasat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

SKMM dalam kenyataannya berkata beberapa aduan berhubung penyebaran SMS palsu itu telah diterima dan meminta pihak yang menaja aktiviti itu supaya segera menghentikan perbuatan tersebut atau bakal berhadapan tindakan undang-undang.

Menurut SKMM, mereka yang didapati bersalah menyebarkan maklumat palsu menerusi SMS atau media sosial boleh dikenakan denda tidak melebihi RM50,000 atau penjara setahun atau kedua-dua sekali, mengikut Seksyen 211 dan 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Justeru, SKMM mengingatkan orang ramai agar tidak mudah mempercayai apa yang mereka baca dalam talian dan menyemak dahulu kesahihan maklumat tersebut sebelum membuat sebarang pandangan, kesimpulan atau memanjangkan mesej mengenai isu berkenaan.

-- BERNAMA 

Monday, 29 April 2013

Jadilah Orang Yang Paling Bahagia (2)


#Yang berlalu biarkan berlalu.. Apa yang penting adalah masa hadapan..




Sunday, 28 April 2013

Jadilah Orang Yang Paling Bahagia (1)


#Semoga kita sentiasa bahagia..

Friday, 26 April 2013

It's Giveaway Time by CREATIVE BY TWO

Kali ni nak join GA ni pulak.. nampak sungguh kesenian dalam blog ni.. ^_^


Nak join? Klik banner kat atas ni..








Kali ni nak tag:





Thursday, 25 April 2013

Segmen Barang Blog By Nisha


Nak join? Klik banner comel kat atas ni.. ^_^

Abg nak banner gif yang tercomel di pasaran.. hehe .. ^_^

Nasihat abg ejulz buat Nisha;

"Dalam hidup ini perlu ada KEIKHLASAN.. Ikhlas dalam melakukan semua perkara tanpa meminta balasan, Insyaallah perkara baik yang kita buat kepada orang lain kita akan dapat juga suatu hari nanti..




Wednesday, 24 April 2013

April-May Giveaway By Nabila Medan

Dah lama x join segmen @ GA.. kali ternampak aenn join segmen ni. terasa nak join jugak.. hehe


Nak join? Klik banner kat atas ni..

Banyak hadiah2 menarik.. kalau la dapat menang, alangkah gembiranya rasa hati.. hehe.. dah lama x dapat hadiah.. harap dapat la hadiah utk bday yg x lama lagi ni.. hehe

Nak tag :


Hadiah-Hadiah
Mystery Gift X 1 (Top Refferal)  Impreza Awie
Keychain nama sendiri X 3  Liyana Erythrina
Bawal Tribal X 1  Aina Mansor
Keychain X 3  Nabila Medan
Kain Ela 4 Meter X 3  Impreza Awie
Baju Tidur X 3  Dressuana
Topup RM10 X 1  Impreza Awie
Topup RM5 X 4  Impreza Awie
Topup RM3 X 5  Impreza Awie


apa lagi?? join laa.. hehe


"KENANGAN lalu ada kalanya akan 'membangkitkan' KESEDIHAN.." -EJulz


Tuesday, 23 April 2013

Maut dihentak bertubi-tubi dengan topi keledar


KUCHING 23 April - Seorang lelaki maut dipercayai dipukul serta dihentak bertubi-tubi di kepala dengan topi keledar oleh sekumpulan pemuda di pekarangan Tasik Masja, Petra Jaya di sini malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 10.20 malam itu, Mohd. Syamsul Izwan Mohammad Suhaili, 24, berasal dari Kampung Bintawa Ulu, di sini ditemukan terbaring dalam keadaan berlumuran darah di sisi motosikalnya dan disahkan maut di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Roslan Bek Ahmad berkata, berdasarkan maklumat awal, mangsa dikatakan sedang lepak di kawasan tersebut sebelum berselisih faham dan bergaduh dengan kumpulan suspek. - UTUSAN ONLINE


© Utusan Melayu (M) Bhd 


________________________________________________________________

#Apa nak jadi budak zaman sekarang.. semoga dilindungi dari orang2 camni..

Sunday, 21 April 2013

Pada Suatu Cinta Dahulu


Pendek kata "Setiap kejadian ada hikmahnya.."

Wednesday, 17 April 2013

C.E.R.I.T.A_K.I.T.A


#Belajar untuk menghargai..

Tuesday, 9 April 2013

R>I>N>D>U

Rindu nak aktif balik berblog.. nak buat entry yang bajet2 gempak.. hehe.. GEMPAK la sangat.. hehe.. Rindu nak baca entry menarik dari kwn2 semua.. Rindu nak BW.. Rindu nak tahu isu2 semasa.. Rindu nak tau perkembangan semasa kwn2 semua..

Terima kasih kepada yang masih sudi jenguk2 n cuci2 blog ejulz yg dah bersawang ni.. hehe.. Terima kasih jugak kepada yang sudi join segmen ejulz dulu.. Insyaallah kalau ada rezeki ejulz akan buat lagi nanti.. Sebanyak 73 hadiah telah selamat di pos.. Harap selamat sampai.. 3 lagi hadiah novel ejulz x sempat lagi nak pos.. Ejulz akan pos dalam masa terdekat k.. Masih ada dlm 32 org lagi x bagi maklumat. Harap emel secepat mungkin k..

RINDU korang sangat2..

Posing bajet dpt masuk majalah REMAJA.. hahaha.. x sedar diri dah tua.. hehe

-EJulz

Friday, 5 April 2013

Ketawa bersama, menangis bersama..


Like page ni k.. ^_^  http://on.fb.me/Zdr2XP 







Wednesday, 3 April 2013

Kayuhan Patriotik 1 Malaysia Putrajaya 2013 mengecewakan

Hari ni ejulz hantar nama mewakili jabatan untuk Kayuhan Patriotik 1 Malaysia Putrajaya. Terus terang sebagai seorang peserta ejulz merasakan program ini amat mengecewakan. Bermula dari pagi tadi, ejulz dan rakan nak pergi daftar awal sebab dengar khabar yang kaunter pendaftaran dah buka. Bila pergi kat sana rupanya pendaftaran just buka untuk warga perbadanan sahaja. Itu xpe laa.. Salah ejulz dan kwn ejulz jugak  sbb x ikut jadual. Dalam jadual pendaftaran pukul 2.

Seawal jam 12.30 tengahari ejulz dan kwn ejulz sekali lagi dtg untuk pendaftaran. Ingatkan dtg awal boleh la dapat daftar dulu tapi sekali tgk dah ramai org beratur. Dari 3 baris jadi 4 baris sebab sesak sangat. Sekali tgk kat meja pendaftara just ada satu baris tempat pendaftaran je dan lebih menyedihkan xde urusetia kat meja pendaftaran. Sekali lagi bersabar sebab masa tu jam belum lagi pukul 2. Tak lama lepas tu baru la ada dengar suara urusetia minta semua orang berbaris betul2. Masalahnya kaunter yang dibuka hnya ada berapa je. tu pun dalam satu baris je.. banyak kelemahan pengurusan yang ejulz tengok.

Diorang macam xde buat persediaan untuk pendaftaran. Bagi ejulz meja pendaftaran tu kene la buka banyak sikit dan diasingkan barisnya. Lepas tu keputusan yang diorang buat mmg mcm x masuk akal. Contohnya bagi basikal kat perempuan dulu. Bukan apa, kesian kat orang yang dah lama tunggu dari tengahari x dapat basikal, then perempuan yang berbaris kat belakang sbb baru sampai dah dilayan dulu n dpt basikal. Sepatutnya diorang dah buat perancangan betul2. Buat la pengasingan meja pendaftaran. COntoh meja 1-3, untuk pendaftran lelaki. Meja 4-6 untuk pendaftaran perempuan.

Panjang pulak celoteh ejulz kali ni.. Tu belum cerita orang marah sampai terbalikkan meja.. Ntah la.. ejulz pun x tengok kejadian tu.. sampai kat meja pendaftaran dah tngok meja dah terbalik. Dan dengar orang2 kat depan tu cakap, ada orang marah kemudian urusetia terus lari dari meja pendaftaran. Sebab sorang dua yang buat hal camtu, mereka yang berbaris panjang kat belakang sia2 je berbaris lama. Kecewa sebab x dapat kayuh basikal. Ramai lagi yang dijemput tapi x dapat basikal.. amat mengecewakan.. 


Tuesday, 2 April 2013

Tak nak hadiah?

*Berikut adalah senarai peserta yang join segmen ejulz aritu. (Segmen Ucapan Selamat Hari Lahir Buat Si Gule) Kepada peserta yang x hantar alamat sila hantar k.. harap sudi terima hadiah yg x seberapa dari ejulz ^_^


Kumpulan 1

1. http://arelinayu.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html 

2. http://eymasushoppe.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
3. http://haryatifaizal.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
4. http://diaryismah.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://farahsyamimi-blogger.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
6. http://cyanxkamo.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
7. http://ceriteraaquengkau.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
8. http://gulakekapas.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
9. http://kecikyangkepoh95.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
10. http://diebadhie.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Kumpulan 2

1. http://www.mimiepinkummi.my/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
2. http://mizzniya.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
3. http://ohthrillers.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
4. http://kauhadirkanpelangi.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://norainirahman.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
6. http://nabihahsejutarasa.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
7. http://sweetyzhanieyz83.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
8. http://sambalkicap-sirna.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
9. http://liyaabloggies.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
10. http://iedaimmi.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Kumpulan 3

1. http://lolipopsayadia.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
2. http://myrahthesamurai.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
3. http://wanieysqaliefsuka-ga-contest.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
4. http://hadiahbintangjatuh.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://sherlyanna-angiela.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
6. http://anisforeveralone.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
7. http://everybloghavetheirownstory.blogspot.com/2013/02/current-chapter-segmen-ucapan-selamat.html
8. http://ehfarahin.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
9. http://www.fatindiana.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
10. http://sukadukafyza.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Kumpulan 4

1. http://selamanya-dihati-ku.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
2. http://iema90.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
3. http://justforfund.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
4. http://celotehsiaieen.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://cuty-petuty.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
6. http://indahsutera0605.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
7. http://duniagadisungu.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
8. http://mardiyanhani.blogspot.com/2013/02/segmenucapan-selamat-hari-lahir-buat-si.html
9. http://miszfarahanis.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
10. http://erihakuren.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Kumpulan 5

1. http://www.ieyzartdsyahieyr92.my/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
2. http://greennnpanda88contest.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
3. http://tiefiqs34.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
4. http://eyraofficial.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://aireynhistorylife.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
6. http://amientry.blogspot.com/2013/02/segmen-birthday-wish.html
7. http://izyanyancinnamon.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
8. http://heartstalktoyou.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-gule.html
9. http://norvanida.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
10. http://thechocolateoreo.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Kumpulan 6

1. http://dunianuranisamar.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
2. http://zitaomar.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
3. http://deary-ainn.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
4. http://daydengayyad.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://cikazzah95.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
6. http://imasukajoincontest.blogspot.com/2013/02/ucapan-selamat-hari-lahir-buat-si-gule.html
7. http://www.duniashida.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
8. http://engkumuzahadin.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
9. http://dearcrush-iloveyou.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
10. http://dyshasahhir.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Kumpulan 7

1. http://aennpunyerbelog.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat_19.html
2. http://madihahdaisy.blogspot.com/2013/02/nak-join-klik-banner-d-hadiah-yang.html
3. http://violetungupurple89.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat_19.html
4. http://chibichibies.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://aidathepinky.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
6. http://umikasum.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
7. http://simplesyara.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
8. http://sibodohjangankacau.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
9. http://damnright-welcomestalker.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
10. http://nizatussyahida.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Kumpulan 8

1. http://blackribb0n.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
2. http://cikyanxyanx.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
3. http://kaukuchenta.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
4. http://supernaddyss.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://bontokje.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
6. http://karukordjagaus.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
7. http://kitaberbezahati.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
8. http://thesitesaya.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
9. http://ceritahatikuu.blogspot.com/2013/02/ucapan-selamat-hari-jadi-pada-si-gule.html
10. http://good-night-little-star.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Kumpulan 9

1. http://belogkisahkami.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
2. http://nabilahhh-z.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
3. http://husnahamizan.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buatsi.html
4. http://bersahajamembawabahagia.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://whenmyhandsmeetthekeybroad.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
6. http://seriatmamuharra.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
7. http://belogsaye-echa.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
8. http://syafiqahazhar.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
9. http://zazanizam.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
10. http://aliaazlovely.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Kumpulan 10

1. http://sweetestsmileforyou.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
2. http://eydaamandaii.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
3. http://saranghaeye.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
4. http://qasehreena.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://weeweennie-story-of-life.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
6. http://iloveyoumamat.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
7. http://contenganvampire14.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
8. http://husnamujahidah.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
9. http://potpet2fieza.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
10. http://sakinahhasyim.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

Kumpulan 11

1. http://boongafarra.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
2. http://chillgirl2025.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
3. http://myhappyy-ending.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
4. http://dakvanila.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html
5. http://kisahgadisketawa.blogspot.com/2013/03/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html




*Kepada yang kenal mereka yg belum bagi maklumat ni tolong sampaikan msg ni k.. tQ :) Urusan penghantaran hadiah ni akan berakhir hingga hujung bulan ni k.. Dan kepada yang menang haidah dari sponsor2 sila berhubung terus dengan sponsor k.. sila rujuk sini http://kampung-kameq.blogspot.com/2013/03/pemenang-segmen-ucapan-selamat-hari.html


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...