Tuesday, 31 December 2013

Selamat Tahun Baru 2014

Assalamualaikum dan selamat pagi..

Lama rasanya dah x update pagi2 camni.. bila ada broadband ni baru la dpt buka blog pagi2 camni.. heHee..

Turun kerja hari ni seperti biasa meredah hujan.. Lebat gilerrr.. Risau kalau kene banjir.. On the way pegi keje tadi, nampak adik2 dah mula masuk ke sekolah.. tamat sudah cuti sekolah diorang.. Anak2 sedara ejulz pun dah beli persiapan sekolah semalam.. Tapi esok cuti lagi.. hehee.. Apa2 pun semoga diorang berjaya dalam akademik dan berjaya dalam kehidupan.


"Selamat Tahun Baru 2014".. Semoga tahun 2014 akan lebih bermakna buat kita semua.. ^_^



Thursday, 26 December 2013

HS giveaway

Jom join GA ni.. ^_^

Nak join? Klik SINI..





Kalau dpt ni, nak bg org yg tersayang.. ^_^



Wednesday, 25 December 2013

Buat julung2 kali



Ahamdulillah dpt BE  yg pertama.. ^_^



tolong klik SINI, SINI dan SINI..





WhoHAA.com

What is WhoHAA.com?

Whohaa is all about rewarding you when you spare some time to understand a sponsored message. Our sponsored are willing to reward you with point for your effort.


Points akan diberikan kepada 2000 ahli terawal yang menjawab soalan. Dapatkan 50 points.. Cepat!! ^_^



Monday, 23 December 2013

Sarawak lawan Sabah

Walaupun hujan turun x henti2, namun ia x mematahkan semangat ejulz untuk menonton perlawanan bola sepak di antara Sarawak dan Sabah di Stadium Kuching.. Perlawanan berakhir dengan keputusan 1-1 sebelum 90 minit perlawanan. Perlawanan terpaksa dihentikan disebabkan hujan semakin lebat.

Gambar? Memang x dpt la nak ambik gambar dalam hujan.. hehehe..




Sunday, 22 December 2013

Digi Prepaid Broadband

Dulu ejulz pernah gune Celcom Broadband (Gambar di bawah).. Tapi bila ejulz dah gune Unifi, ejulz berhenti gune Celcom Broadband. Tapi ejulz masih simpan modem Celcom tu.. Sekarang ejulz dah beli Digi Prepaid Broadband sim kad.. Boleh x letak sim kad Digi tu kat dalam modem Celcom..? Mohon bantuan rakan2..


Souvenir Sarawak

Berminat nak dapatkan souvenir dari Sarawak? Nak beli tapi jauh sangat? Terpaksa beli tiket kapal terbang ke Sarawak?










Sekarang mudah. Beli online je.. ^_^

Sesuai untuk dijadikan hadiah GA atau contest juga..


[Fridge Magnet]

Ada banyak lagi.. Usha kat sini



*Kalau ada yang berminat nak beli barang2 Sarawak boleh hubungi ejulz.. 

Saturday, 21 December 2013

Giveaway Peserta Bertuah


KLIK BANNER UNTUK JOIN

HADIAH:


Pemenang akan menerima sehelai blouse gojes menawan ni. Mungkinkah anda pemenang bertuah tersebut. Jengjengjeng… Jom! Sama-sama kita raikan GA simple ni.


TAMAT: 31 DISEMBER 2013

Whohaa - Kumpul points & Redeem gajet/hadiah !

Whohaa? x pernah dengar? Jom usha dan menangi hadiah..








VirtualMalaysia.com Promotes VMY 2014










Pencarian Bloglist 2014 By BBL


Dah lama gak follow blog ni..

Join jgn x join.. ^_^

RESEPI : Apam Balik Jagung

(Gambar dari Cik Gugle)


Bahan A
2 cawan tepung gandum
1/2 cawan gula
4 sudu teh serbuk penaik
1/2 sudu teh garam

Bahan B
2 cawan susu segar atau 1 cawan susu cair tambah 1 cawan air
1/2 cawan minyak
2 biji telur

Bahan C
1 Cawan Jagung krim


Cara-cara penyediaa
1. Gaulkan semua bahan A di dalam mangkuk besar.
2. Masukkan semua bahan B dan kacau sehingga sebati\
3. Panaskan kuali sonstik tu dan pendikan adnan.
4 Tutup kuali non stik dan biarkan achanan
5. Letakkan jagung krim
6. Lipat dan hdangkan.




Sunday, 15 December 2013

Kebahagiaan dalam kehancuran..


#Perlukah menghancurkan kebahagiaan orang lain demi mendapatkan kebahagiaan diri sendiri?

#Sanggupkah kita meninggalkan orang yang menyayangi kita demi dia yang belum pasti lagi dapat membahagiakan kita?



NANA AMEER'S FIRST GIVEAWAY

Assalammualaikum :)
*ada penambahan hadiah

Giveaway ini ditaja oleh : 


DAN SEMUA PESERTA DAPAT VOUCHER 10% dr JASPLE BOUTIQUE !


Tarikh mula : 31 OKTOBER 2013 - 25 DISEMBER 2013

Senarai hadiah 


_________________________________________________________________________________

Nak cerita pasal Nana Ameer's?

Ejulz baru kenal Nana ni.. harap dapat kenal lebih rapat lagi.. ^_^

Pada Cuti Sekolah Yang Lepas...

Pada cuti sekolah yang lepas ayyah merancang untuk membawa kami sekeluarga untuk bercuti ke pantai. Pada mulanya ibu saya tidak setuju kerana dia ingin pergi ke luar negara dan berlaku pergaduhan sesama mereka. Dek kerana ayah saya pernah belajar silat dan dia juga anak kepada mahaguru silat Malaysia ibu saya tak jadik nak bukak gelanggang bersamanya. Akhirnya tanpa sebarang perbincangan ayah telah membuat keputusan untuk membawa kami sekeluarga pergi bercuti ke pantai pada cuti sekolah yang lepas. Riang hati saya tidak terperi lagi bila dapat pergi berenang-renang di tepi pantai. Akan tetapi kegembiraan saya tidaklah dikongsi bersama ibu kerana di hatinya masih lagi tersimpan seribu dendam kesumat kerana tak dapat bercuti dan membeli handbag di luar negara.



Perjalanan kami lancar selepas beberapa kali ayah saya dilempang oleh ibu kerana mengantuk dalam pemanduan. Dua kali di sepak kerana ayah sempat mengorat beberapa awek ketika berhenti di lampu isyarat. Saya melihat langit biru dilitupi awan putih seakan sedang membentuk sesuatu. Satu-satu awan datang dan berkumpul menjadi satu bentuk yang besar dan mula berubah menjadi hitam seakan akan turun hujan yang lebat. Tiba-tiba awan yang besar itu berubah menjadi satu raksasa yang begitu besar dan cuba untuk menelan kereta kami. Ayah yang terkejut dengan kemunculan raksasa itu mula memecut laju keretanya. Dia mencilok kiri dan kanan untuk mengelak kereta yang ada. Saya menoleh ke belakang dna melihat kesemua kereta habis dimakan oleh raksasa itu. Sedang ayah saya memecut laju keretanya tiba-tiba dia menekan brek kerana ada sesuatu di depan. Ada sepasang kaki yang besar dan sebatan tubuh yang saya amat kenal. Ya! Itulah dia Ultraman Taro yang datang untuk menyelamatkan kami sekeluarga. Tapi saya pelik kerana dia syik berdiri dan mencekak inggang sahaja. Rupa-rupanya Ultraman itu dan habis bateri dan lupa hendak mengecasnya.

Ayah saya memberhentikan kereta dan membuka buah silatnya untuk berlawan dengan raksasa tersebut. Akan tetapi setelah tiga jam menunggu kelibat raksasa itu tidak muncul dan ayah saya kelihatan keletihan menunggu. Sesekali beliau kelihatan seperti menari seorang diri mungkin hendak menghilangkan rasa bosan menunggu. Ibu saya yang mula naik angin itu menyuruh ayah saya masuk ke dalam kereta dan meneruskan perjalanan. Ayah terpaksa akur dengan ibu kerana stering kereta ayah mula rosak akibat digigit ibu yang menahan marah. Dengan perasaan kompius kami sekeluarga meneruskan perjalanan.

Perjalanan kami kembali tenang sebelum kereta kami ditahan oleh beberapa geng jahat yang ingin mengepow kami. Ayah saya cuba berlawan tetapi gagal kerana kepalana telah diacukan dengan M-16 sebelum ia mula membuka langkat silat. Penjahat itu tidak perasan yang ibu saya adalah seorang Incredible Hulk. Sedang mereka bersorak gembira kerana berjaya mencuri beberapa keping 20 sen, setin air minuman serta 5 keping sandwich yang jadi bekalan untuk bermain-main di pantai nanti, pakaian ibu saya sudah mula koyak-rabak tanda dia ingin menja Hulk. Setelah berubah menjadi Hulk dan ingin membelasah orang jahat itu tiba-tiba datang beberapa orang AJK masjid ke arah kami dan terus mentarbiah ibu saya supaya menutup aurat dan menasihati ayah supaya memimpin keluarga ke syurga kelak. Ibu saya yang pada mulanya marah kembali reda kerana telah diberi beberapa kitab berkenaan dengan punca marah dan cara-cara mengawal kemarahan. Akhirnya kami solah zohor bersama-sama.

Setelah bermaaf-maafan dengan penjahat itu, kami meneruskan perjalanan ke pantai dan berdoa agar tiada apa lagi gangguan yang akan tiba. Hampir dua jam perjalanan akhirnya kami sampai ke destinasi yang dituju. Saya melihat ramai pengunjung yang ada di tepi pantai. Mereka dengan gembira membuat aktiviti masing-masing. Ada  yang bermandi-manda, membuat istana pasir, bermain bola tampar, bermain golf, bermain bowling, bermain lari dalam guni, bermain permainan bawa bola ping pong dalam sudu, ada yang sedang membakar ikan, membakar sampah, membakar kereta, membakar Encik Bakar, ada yang tengah dilempang bini, dikejar anjing, menggigit pelamung dan bermacam-macam aktiviti yang lain. Saya begitu teruja untuk bermandi laut. Ayah pula sedang sibuk membuka langkah silat sambil dikelilingi gadis-gadis yang kagum dengan kehebatan ayah sambil bertepuk tangan. Ibu yang duduk jauh di bawah pokok sedang menelaah buku yang diberi oleh AJK surau tadi sambil melakukan meditasi untuk mengawak kemarahan.

Saya pun terus mandii di pantai dan berenang ke tengah laut. Sedang asyik berenang tiba-tiba kaki saya terasa seolah-olah digigit sesuatu yang amat tajam lalu saya pun menyelam hingga ke dasar laut. Alangkah terkejut saya bila mendapati yang menggigit saya tadi adalah seekor ikan Jaws yyang sangat besar. Tanpa berpikir panjang, saya pun terus lari, lari, lari, lari, lari dan terus berlari, baru saya teringat yang saya ni sedang mandi. Patutlah tak sampai sebab saya berlari bukan berenang. Saya terus tukar strategi dengan berenang, berenang, berenang dan terus berenang sampailah kepala saya tiba-tiba terhantuk dengan sesuatu yang sangat besar. Rupa-rupanya saya telah berenang sampai ke benua Antartika dan benda saya terlanggar tadi adalah sebuah kiub ais yang sangat besar. Kepala ikan Jaws yang mengejar saya tadi pun benjol sebab terlanggar benda yang sama. Kami berpandangan sesama sendiri. Saya cuba untuk berubah menjadi Hulk tapi tak menjadi kerana saya seorang yang buta warna dan tak reti membeakan antara warna hijau dan biru. Ikan Jaws itupun mula membuka rahangnya untuk menelan saya dan secara tiba-tiba bongkah ais yang besar tadi pecah dan keluarlah sebuah kapal selam dan terus memfire ikan Jaws tersebut.

Ikan Jaws itu mengelak dan memanggil kawan-kawannya yang laind an bercantum menjadi besar. Kapal selam tadi pun berubah menjadi robot dan mereka mula bergaduh. Pada mulanya saya ingin turut serta dalam pergaduhan tersebut tetapi saya teringat akan kata-kata AJK surau yang menasihati kami tadi supaya janganlah kita bertolong-tolong dalam melakukan sesuatu kemungkaran. Saya mengambil keputusan untuk beredar dengan manaiki sebuah kapal angkasa yang terbiar lama di atas pokok kelapa pulang menuju ke pangkuan ibu dan ayah. Semasa ingin berlepas tiba-tiba kapal angkasa yang saya naiki ditahan oleh beberapa ekor elien yang menyangka bahawa saya ingin mencuri kapal angkasa mereka. Setealh berunding dan bercerita tentang hal yang sebenar, mereka bersetuju untuk memberi pinjam kapal angkasa mereka dengan syarat saya menjawab sau teka-teki. Teka-teki itu berbunyi, "Dalam banyak-banyak binatang, binatang apa yang keris di kaki? Mereka berpuas hai dengan jawapan saya iaitu, "binatang yang tak pakai selipar dan terpijak keris" dan membenarkan saya berlepas sambil memberi beberapa keping keropok iakn untuk dibawa bekal. Betul kata cikgu, kalau kita buat baik dan juujur, kita akan dibalas baik. Bukan sahaja dengan orang, malah alien pun akan berbua baik degan kita.

Begitulah kisah percuian saya pada cuti sekolah yang lepas, Sebenarnya saya duduk di rumah dan tengan TV je.. Ayah dan ibu saya tak bawak saya pergi bercuti sebab cui mereka dah habs dan gaji mereka akan dipotong jika tak datang kerja. Jadi mereka mengambil keputusan untuk membelikan saya DVD pelbagai jenis cerita untuk dionton sepanjang tempoh cui sekolah. Sekian, terima kasih.


_________________________________________________________________

*UJANG : 15 Disember 2013

December Giveaway by Fatin Diana



Klik banner untuk join.

Senarai hadiah :
Cash RM50 x 1, AuraWhite 400,000mg x 1, Jersey x 7, Peplum blouse x 3, Tshirt I ❤ Medan x 1, 2 keping shiseido mask x 2, Tote Bag Authentic Mango worth RM80 x 1, Jumpsuit x 1, Cardigan x 1, Felt brooch x 3, Bawal glitter x 2 + bracelet x 1, Header + Doodle x 2, dan voucher discount 10% untuk semua peserta.

December Giveaway ditaja oleh Fatin Diana, Abang Ensem, Red Delima, House of WNS, Nadratul Syazwana, Mai's Beauty House, Nur Cimi, Fariqan Afina, Jasple Boutique dan Nur Shahira.


Tamat 27 Disember 2013, 10 Malam.

Saturday, 14 December 2013

MINI GIVE AWAY BY T-SHIRT MUDAH TERENGGANU PART 5


Jom Meriahkan GA ni.. Klik Banner..




Thursday, 12 December 2013

Giveaway Akhir Tahun By Zharif & Diana


Jom join.. ^_^ Klik banner kalau nak join k..






Agen dicari..


Klik SINI jika berminat..





Tuesday, 10 December 2013

Aneh!!

Aneh!!! X pernah dapat iklan macam ni.. pukul 1.30 pagi baru keluar.. hehe





Masa untuk tidur.. Lewat tidur malam ni.. keletihan main badminton.. hehe

Monday, 9 December 2013

Minyak Angin Fresh Care

Minyak Angin Fresh Care pelbagai AROMA.. 









Berminat? Pm Ejulz k.. ^_^

SMS 016-6034067

Sunday, 8 December 2013

Semalam punya cerita

Alhamdulillah.. Dapat gak pegi majlis kawen kawan sekolah dulu.. :)


Dua2 pengantin tu sama kelas ngan ejulz masa form 1.. Jodoh diorang.. Tengok kawan2 lain pun ramai dah kawen n dah ada anak.. Ada juga yg baru kawen.. Majlis kawen kawan2 yang lain tu x dapat hadir sebab keje kat Putrajaya dulu.. x berkesempatan hadir. Ni bila dah kje kat negeri sendiri dapat la hadir majlis kawan.. ^_^


Semoga pasangan bahagia hingga akhir hayat. amin..





Saturday, 7 December 2013

Mini GA RM600 Disember 2013 by Emas Putih

Jom join GA dari Si Emas Putih dari negeri bawah bayu.. ^_^


Comel kan? Tapi belum dapat mengalahkan comel Kak Ton.. heHehe.. :P



As-Salam


Top Referal 
Cash RM50 + Puzzle Bernilai RM50 3D

Random
Cash RM50 x 5
Perfume Gred AAA Bernilai RM50 x 6

Mini GA RM600 Disember 2013 by Emas Putih ini dianjurkan oleh Emas Putih dan disponser oleh Emas Putih , Brado Bapak , Brado Bapak II , Lylahana Shop , Maha Mahu, Wan ComelMarqis Careno dan Iluvtour

Monday, 2 December 2013

Mencari Tutorial Kraftangan

Sebenarnya ejulz nak cari tutorial kraftangan.. x kisah la kraftangan apa.. asalkan simple.. hehe.. contoh kraftangan keychain ker.. atau apa2 yang sama waktu dan simple dengannya.. ehehe

antara tutorial yang ejulz jumpa;



Tujuan ejulz nak belajar buat kraftangan ni adalah sebab ejulz nak ajar anak2 buah ejulz.. boleh gak diorang isi masa lapang cuti sekolah diorang selain nak latih kreativiti diorang ni.. ^_^





Sunday, 1 December 2013

23th Birthday Giveaway by MisEyz Blurz


Jom join ramai2.. ^_^

Klik banner jika nak join..






Saya Nak RM 100 daripada Lyssa Faizureen !

Jom Join segmen ni..


Tabik kat lyssa sebab dalam masa 3 tahun dah ada 58868 follower.. terbaek.. :)

Ejulz mula buka akaun blogger ni pada May 2009.. Entry pertama pada 18 November 2010..


Kenapa ejulz suka berblog?

1. Dapat tambah kenalan..
2. Dapat info2 menarik dan terkini..
3. Dapat berkongsi pengalaman dan info2..
4. Dapat hadiah2 dari rakan2 blogger.. ^_^

dan macam2 lagi.. x dpt nak listkan semua kat sini.. hehe


kali ni nak tag :








Paul Walker maut kemalangan jalan raya

Paul Walker, pelakon "Fast and Furious" dilaporkan maut dalam kemalangan jalan raya semalam..



Sumber : SINI

Top 10 Pengomen Tegar November 2013 dan senarai bloglist

Seperti yang ejulz pernah janjikan pada 5 November lepas (Klik SINI), ejulz akan jadikan Top 10 pengomen tegar blog ejulz sebagai bloglist dalam blog ejulz ni..

Jom kita terjah blog2 yang rajin komen kat blog ejulz sepanjang November 2013..




*Seperti yang dijanjikan, ejulz HANYA akan letak 10 pengomen tegar ni dalam bloglist sepanjang Disember. Kita tunggu siapa pula yang akan berjaya masuk dalam bloglist ejulz Januari 2014 nanti (Top 10 pengomen tegar bagi bulan Disember)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...