Friday, 21 March 2014

Posmen 'tangan panjang' ?

Takde perkataan yg dapat menggambarkan perasaan ejulz bila dapat tahu bertuah dlm satu Give Away. Syukur sangat2. Bukan selalu dapat menang ni.. hehe..

Apa kene mengena menang GA dengan Posmen 'tangan panjang'?

Bukan niat ejulz nak memburuk2kan posmen. Ejulz tahu kebanyakan posmen2 ni menjalankan tugas dengan amanah dan dedikasi.. Tapi kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Ada segelintir yang tidak bertanggungjawab tidak menghantar barang2 ke destinasi yg sepatutnya.

Kalau nak fikir logik, dari awal hingga akhir proses pengeposan barang/surat x jatuh ke tangan orang lain. Kakak ejulz kata tadi posmen tinggalkan surat depan rumah. Kakak ejulz terus ambik surat tu sebelum posmen tu pegi jauh. Masih nampak lagi posmen tu masa kakak ejulz ambik surat tu. Jadi, xde la pihak ketiga yg gatal tangan ambik barang dlm sampul tu. Bila kakak ejulz tgk surat tu dah koyang kat belakang dan xde apa2 dlm tu.. Ermmm.. sabar je laa sebab bila ejulz search google banyak lagi kes2 kecuaian ni berlaku yang melibatkan ribuan ringgit pun ada. Antaranya :








6 comments:

  1. Lahaiii...kenapa camtu...tak jujur sungguh..xpela..anggap jela bukan rezeki...InsyaAllah ada yg lagi baik utk ejulz ye :)

    ReplyDelete
  2. alahai,,awat smpai cmtu sekali...ejulz byk2 kan bersabar yee..satu hari nnt depa akn sedar jugak prbuatan nie salah...

    fyi nice background,nmpk beno rose lama xmai jengah blog ejulz kan =P

    ReplyDelete
  3. pekerja macam ni patu dibuang kerja terus -_-

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...