Thursday, 29 May 2014

UFUNCLUB




Simpanan bijak bersama UFUNCLUB..



*Lately bz sangat2.. tak sempat nak meredah blog ni.. :(

Tuesday, 27 May 2014

Alat pengesan kehamilan dan kesuburan

Salam.. lama rasanya ejulz x update.. Sory sibuk sikit.. ermm.. sibuk banyak kot.. hehehe.. Ejulz xde idea nak update sebenarnya.. Ni pun sebab nak tolong kawan promote barang dia.. Just bantu kawan2..



Harga : RM15 (10 paket) tambah postage RM10

kalau berminat boleh pm ejulz k.

Inbox fb @ weechat 016-6034067


Jemput like page ni k -----> EjulzBlogshop


Tolong hadiahkan ejulz INI, INI dan INI k.. heHehe.. tQ



Sunday, 11 May 2014

Larian Jogathon Sempena Hari Polis Yang Ke-207

Turun dari rumah pukul 0600.. Hujan turun dgn lebat.. Kerana arahan bos suruh turut serta ejulz terpaksa gagahkan kaki naik motor pergi ke tempat larian. heHe. Najib baik sampai sana tak hujan. Boleh laa lari sampai ke garisan penamat. Jumlah penyertaan lebih kurang 5000 orang.. Walaupun ramai, Alhamdulillah ejulz dapat habiskan larian dan mendapat tempat top 30.. Tapi malangnya hadiah utk 3 pemenang sahaja.. hehe

Tidak berputus asa di situ, ejulz menunggu cabutan nombor bertuah. Nombor ejulz 2896.. Tunggu punya tunggu nombor 2894 yang keluar.. sikit lagi kene.. hehe.. tunggu lagi.. nombor 2886 yang keluar.. sikit lagi.. hehe.. tunggu punya tunggu lagi, nombor 2396 yang keluar.. tidak berputus asa, tunggu hingga nombor terakhir. AKHIRNYA TAK DAPAT APA2.. hahaha.. Tak ada rezeki.. hehe

Tolong ejulz klik SINI, SINI dan SINI k.. tQ


Friday, 9 May 2014

ADAM AF di Miri, Sarawak

Jom dengar seminar pencerahan bijak simpan bersama UFUN CLUB di Kelab Rekreasi Petroleum, Lutong, Miri, Sarawak. Kepada kawan2 yang berada di Miri jangan lepaskan peluang ini. Seminar secara percuma. Kalau berminat hubungi kawan ejulz k.. Nombor yang tertera kat bawah. Najib nama dia. Bagitau dia kawan ejulz je.. Dia kenal.. hehe

Cepat! Dah nak start tu.. Adam AF pun turut serta..









Wednesday, 7 May 2014

Giveaway Birthday by Syira Lokman




Selamat Hari Lahir Syira.. Semoga pnjang umur dan dimurahkan rezeki.. Semoga bahagia di samping keluarga.. 



Happy Hour Giveaway

 photo 1015027-nickelodeon-teams-usps-spongebob-mailpants2_zps5900f26f.jpg

Jom join ramai2.. ^_^



Giveaway 3rd Anniversary Syahoney Kitty


Jom ramai2 join GA ni.. Klik banner jika nak join k.. ^_^


Ejulz nak ucapkan semoga Si Hello Kitty bahagia selalu bersama pasangan.. Semoga hubungan berkekalan hingga akhir hayat..

El Nino dijangka melanda Asia Tenggara pertengahan tahun ini

KUALA LUMPUR 7 Mei - Pejabat Kaji Cuaca United Kingdom meramalkan kemungkinan besar fenomena El Nino, yang mengakibatkan peningkatan suhu dan taburan hujan, akan melanda rantau Asia Tenggara pertengahan tahun ini. 
Pakar-pakar kaji cuaca tempatan belum dapat memastikan bahawa Malaysia akan mendapat tempias El Nino pada kali ini namun jika ia berlaku, kemungkinannya ialah Malaysia akan menghadapi keadaan musim kemarau berpanjangan selama enam bulan mulai pertengahan tahun ini. 
Bagaimanapun, mereka mengingatkan pihak berkuasa, terutamanya yang berkaitan pengurusan bekalan air supaya membuat persediaan awal menghadapi fenomena El Nino itu bagi mengelakkan krisis bekalan air yang serius. 
El Nino adalah fenomena pemanasan suhu permukaan laut yang berlaku dalam tempoh enam bulan berturut-turut setiap dua hingga empat tahun di timur Lautan Pasifik. 
Ia boleh menyebabkan rantaian perubahan iklim berlaku di seluruh dunia dan antara kesannya ialah hujan lebat di sesetengah kawasan sementara di kawasan lain, berlaku kemarau berpanjangan. 
Presiden Persatuan Penyelidikan Air dan Tenaga Malaysia (Awer) S. 
Piarapakaran berkata hasil penyelidikan institusi itu yang menggunakan model ramalan dinamik ENSO (El-Nino Ayunan Selatan), ialah mereka meramalkan kebarangkalian 70 peratus ’El Nino’ akan berlaku di Asia Tenggara. 
``Kebarangkalian 70 peratus yang disebut bukan hanya berasaskan kepada model mereka sahaja tetapi menggabungkan maklumat dan kepakaran dari pusat-pusat Pertubuhan Meteorologi Sedunia (WMO) di seluruh dunia. 
``Walaupun keadaan El Nino dijangka berkaitan dengan monsun barat daya yang lebih kering namun setakat ini pusat penyelidikan meteorologi di UK masih belum mengenal pasti kekuatan El Nino yang akan melanda Malaysia,'' katanya kepada Bernama di sini. 
Beliau berkata, AWER telah memohon kerjasama daripada Pejabat Kaji Cuaca UK untuk mendapatkan pandangan alternatif mengenai kemungkinan berlakunya El Nino di rantau Asia Tenggara dan kesannya kepada iklim Semenanjung Malaysia. 
Ditanya mengenai kesan yang akan berlaku kepada Malaysia jika El Nino melanda negara ini, Piarapakaran meramalkan bahawa ia akan menjejaskan dengan teruk keadaan bekalan air negara. 
Contohnya jika paras air di empangan Sungai Selangor tidak mencapai kapasiti selamat iaitu 55 peratus, Piarapakaran berkata ia boleh menyebabkan kesan negatif yang lebih buruk menjelang pertengahan tahun ini. 
``Jika ukuran kekuatan El Nino di tahap yang kuat, ia boleh menyebabkan kekeringan yang teruk, iaitu 60 peratus daripada pengguna di Selangor dan Kuala Lumpur akan menghadapi situasi yang lebih buruk berbanding catuan air yang mereka telah alami dalam tempoh dua bulan yang lalu,'' katanya. 
Sementara itu, Pengarah Institut Pengurusan Alam Sekitar dan Sumber Air, Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Prof Dr. Abdull Rahim Mohd. Yusoff berkata El Nino biasanya berlaku setiap dua hingga empat tahun sekali. 
Prof. Dr. Abdull Rahim berkata, ukuran kekuatan El Nino di tahap yang kuat, boleh menyebabkan kekurangan air dan bekalan makanan akibat dari musim kemarau melampau dan antara tanda-tanda awal El Nino yang sudah dapat dilihat adalah statistik taburan hujan yang kurang daripada normal sejak kebelakangan ini. 
``Bibit-bibit El Nino sudah mula kelihatan pada awal tahun ini yang mana menyaksikan taburan hujan yang amat sedikit daripada biasa, kurang daripada 50mm bagi sesetengah tempat. 
``... dan jika benar El Nino akan melanda Malaysia, seharusnya pihak yang bertanggungjawab dalam menguruskan bekalan air mesti lebih bersedia lebih awal dalam menghadapi fenomena itu,'' katanya. 
Malaysia pernah mengalami fenomena ini pada 1998, di mana suhu tertinggi iaitu 40.1 darjah Celsius direkodkan di Stesen Meteorologi Chuping, Perlis pada 9 April 1998. 
Sementara itu, Jabatan Meteorologi mengesahkan ada pemantauan ramalan fenomena El Nino yang dilaksanakan oleh WMO Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). 
Ketua Pengarah Jabatan Meteorologi Malaysia Datuk Che Gayah Ismail yang dihubungi berkata setakat ini laporan yang diterima pada 15 April, ialah berlakunya pemanasan suhu permukaan laut di Lautan Pasifik sepanjang Januari sehingga April. - BERNAMA
SUMBER : SINI 


*Semoga kita sentiasa dilindungiNya.. Amin..




Sunday, 4 May 2014

EPHYRA UNTUK CANTIK SIHAT DAN BERTENAGA


EPHYRA UNTUK CANTIK SIHAT DAN BERTENAGA

Menjadi fenomena hangat masakini, kerana heboh diperkatakan akan keberkesanannya! Ramai pengguna yang dah cuba dan kagum dengan hasil yang menakjubkan. Pendek kata, memang jatuh cinta dengan EPHYRA, dan tak akan berpaling lagi!

Satu-satunya produk premium berkualiti tinggi khas untuk kecantikan kulit dan kesihatan dalaman, yang harus diminum oleh setiap orang, baik lelaki mahupun perempuan, yang bertindak dari dalaman, mencerahkan dan menyempurnakan kulit dari dalam, bukan saja untuk kulit muka, malah keseluruhan. EPHYRA sangat berkesan dalam mengembalikan keserian dan kelembutan kulit secara keseluruhan. 

EPHYRA, produk keluaran bumiputera buatan Malaysia yang berkualiti tinggi dan dijamin HALAL oleh Jakim dan diiktiraf selamat oleh KKM. Dengan ramuan berkualiti premium yang diadun bersama bahan semulajadi terbaik seperti kolagen ikan laut dalam, astaxanthin, acai beri, l-glutathione, gam akasia, serbuk tomato, bunga marigold dan acerolla cerry yang diimport dari seluruh dunia, dan dirumuskan di sini untuk menjaga tahap status selamat dan halal oleh badan JAKIM dan KKM di Malaysia, pastinya gabungan mantap yang memberikan 10 kali kuasa penyembuhan sel dalam badan, dan berupaya merangsang penjanaan sel-sel kulit baru, menyah toksin dalaman badan dan menyihatkan tubuh badan anda, serta memperbaiki tekstur kulit agar lebih halus, lembut dan muda!

RUMUSAN TERHEBAT, 100% BERKESAN!
Diperkaya dengan antioksidan yang sangat tinggi membantu melambatkan penuaan kulit. Ia membantu menyerlahkan kecantikan kulit, menyihatkan dalaman anda, memberi tenaga berpanjangan, serta berupaya memulihkan sel tisu.

RASA YANG TERSANGATLAH SEDAP!
Mendapat pujian dari ribuan pengguna, supplement paling sedap di pasaran!! Sekali minum, rasa nak minum berkali-kali! Berperisa Tutti Frutti bukan sahaja enak diminum tetapi penuh dengan pelbagai khasiat untuk cantik, sihat dan bertenaga dalam satu masa.



TANPA BAHAN TAMBAHAN
Disahkan HALAL oleh Jakim, dan SELAMAT oleh KKM. 100 % semulajadi dan selamat, tiada tambahan gula, bahan pengawet, pewarna atau perisa tiruan. Bebas hormon,steroid dan bahan kimia oleh SGS.

KEISTIMEWAAN DAN KELEBIHAN EPHYRA 
  1. Menjadikan kulit anjal, halus dan lebih cerah berseri
  2. 80% pencerahan ketara dalam masa hanya 1-2 hari
  3. Membantu memulihkan wajah yang bermasalah
  4. memulihkan kulit jerawat, berparut, kusam dan eczema
  5. Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus
  6. Menjadikan rambut lebih sihat, lembut dan bersinar
  7. Melancarkan sistem pencernaan dalam badan
  8. Menguat dan mencantikkan kuku dan rambut
  9. Mengurangkan kadar kolesterol
  10. Meningkatkan tenaga dan daya ingatan
  11. Meningkatkan sistem imunisasi dalam badan
  12. Mengawal berat badan dan meningkatkan kadar metabolism
  13. Kempiskan perut buncit
  14. Melancarkan haid & hilangkan senggugut
  15. Melegakan kesakitan sendi dan arthritis
  16. Mengurangi radikal bebas dan toksin di dalam badan
  17. Sesuai untuk ibu hamil dan menyusui bayi
  18. Meningkatkan kuantiti susu ibu
  19. Menjadi lebih bertenaga sepanjang hari
  20. Memulihkan masalah tumit merekah, kurangkan selulit
  21. Meningkatkan kualiti tidur
  22. Meningkatkan kesuburan
  23. Membantu memulihkan masalah cyst

EPHYRA SESUAI UNTUK 
  • Lelaki dan wanita, kanak-kanak (4 tahun ke atas)
  • Ibu menyusu dan hamil (5 bulan ke atas)
  • Mereka yang pentingkan kecantikan & kesihatan luar dan dalam
  • Mereka yang mempunyai masalah-masalah berikut :
    1. Kulit berjerawat
    2. Kulit Berjeragat dan Berparut
    3. Eczema / Penyakit Kulit
    4. Gastrik / Masalah Usus
    5. Menurunkan Kolestrol
    6. Stress / Kemurungan / Ceria
    7. Sembelit / Cirit-Birit / Buasir
    8. Asthma / Lelah / Penat / Semput
    9. Gout / Arthritis Sendi
    10. Menopause
    11. Ketidakseimbangan Hormon
    12. Alergi Makanan Laut
    13. Resdung
    14. Penyakit Gusi / Demam
    15. Masalah Tidur / Kelesuan
    16. Jangkitan Pundi Kencing
    17. Masalah Buah Pinggang
    18. Kanser / PertumbuhanTumor
    19. Sakit Sendi & Sengal Badan
    20. Jantung / Saluran Darah
    21. Migraine / Sakit Kepala
    22. Strok / Parkinson
    23. Penyakit Alzheimer (Nyanyuk)
    24. Masalah Senggugut / PMS
    25. Jangkitan Virus / Bakteria
    26. Darah Tinggi
    27. Masalah Saraf
    28. Kencing Manis
    29. Thyroid

ANTARA RIBUAN TESTIMONI EPHYRA

Cantik
  1. Masalah jerawat - klik SINI dan SINI
  2. Masalah jeragat - klik SINI
  3. Eyebag pudar - klik SINI
  4. Parut chicken pox hilang - klik SINI
  5. Kulit lebih bersih daripada parut jerawat - klik SINI
Sihat
  1. Legakan sakit sendi dan suami berhenti merokok - klik SINI
  2. Masalah Eczema - klik SINI
  3. Berjaya kuruskan badan dan lancarkan haid serta tiada senggugut - klik SINI
  4. Berjaya mengandung setelah bertahun menanti - klik SINI dan SINI
  5. Masalah resdung - klik SINI

Bertenaga
  1. Kekal aktif sehingga ke malam - klik SINI
  2. Rasa lebih bertenaga dan bersemangat - klik SINI
  3. Badan lebih sihat dan segar - klik SINI
  4. Sentiasa bertenaga - klik SINI
  5. Tidak mudah letih / tidur lena / tidak mudah mengantuk di siang hari / kempiskan perut buncit / melancarkan sistem pelawasan - klik SINI

PROMOSI EPHYRA MEGASALE 


HARGA PREMIUM PACK (30 SACHETS) 
RM 180 ( Semenanjung ) / RM 190 ( Sabah & Sarawak )

Call / whatsapp HOTLINE : 019 3999 238 / 03 41417889




Pak Pandir sangatlah hebat,
Sampai terlondeh kain pelikat,
Ephyra membantu masalah jerawat,
Kulit cantik suami terpikat.

Giveaway Ephyra Untuk Cantik Sihat Dan Bertenaga ini dianjurkan oleh mialiana.com dan ditaja sepenuhnya oleh OceanLife2u.com dengan hadiah berupa wang tunai dan produk Ephyra bernilai RM 10,020.00 untuk dimenangi. Sila klik SINI untuk join.

Awesome Giveaway part 2 by FatinDiana


Jom join GA Fatin ni.. Klik banner jika nak join..


Ikut semua syarat yg ditetapkan..


Jom ramai2 meriahkan GA ni.. ^_^




Saturday, 3 May 2014

TOLONG YA KAWAN2..

Tolong ejulz like gambar anak buah ejulz k.. tQ ^_^


Klik gambar kat atas utk like k.. Pertolongan kawan2 amatlah dihargai..

Semoga ada rezeki buat Hasif..



Abang Ensem Di Mata Aku


Jom ramai2 join contest abng ensem ni.. hehe.. klik gambar dia k..

===============================================================

Komen pasal abang ensem? Sebenarnya ejulz follower baru dalam blog abg ensem ni.. apa2 pun ejulz tengok abang ensem ni seorang yang SEMPOI.. harap boleh lepak2 suatu hari nanti..

Jazz untuk dijual sambung bayar RM400 baki 2 tahun

Jazz untuk dijual. Deposit RM2000.Sambung bayar bulan2 RM 400 tinggal 2 tahun sahaja lagi. Sebab jual, pelajar nak guna duit untuk sambung study.. Kepada serius buyer sahaja.  Urgent! Siapa cepat dia dapat!! Harga boleh nego lagi..

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--------------
------------
----------
--------
------
----
---
--
-
-
-




Jangan Marah.. heHe.. Senyum2 di hujung minggu..

Klik SINI & SINI k.. tQ


Giliran van Gaal di United

JURULATIH Belanda Louis van Gaal bakal diumumkan sebagai pengurus Manchester United baru, minggu depan.

Harap Manchester United akan bangkit musim depan.. 


Hujung minggu nak buat apa??


Tak tau nak pegi mana arini.. ermmm.. bosan.. hehe






Friday, 2 May 2014

Segmen Bloglist May - Aug 2014 by Sh.Amarina

Malam ni rajin pulak nak join segmen n GA adik2 blogger ni.. ^_^ Jom join segmen adik Sharifah Amarina ni..



Klik banner jika nak menang.. GUdluck.. ^_^


=============================================================

Follower ke 932


#2 Mellya and Iola Giveaway Bonanza Supported By Buttons & Cuteness

Ejulz join.. Jom join ramai2.. Gudluck semua.. mana tau ada rezeki.. ^_^



بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Dengan ini, sukacita dimaklumkan
Mellya dan Iola akan mengadakan giveaway bonanza
yang bermula pada
2 May 2014 
dan berakhir pada 3 Jun 2014**

Hadiah-hadiah giveaway bonanza kali ini
ditaja sepenuhnya oleh Buttons and Cuteness.
Dan yang best?!
Setiap penyertaan, layak menerima diskaun voucher yang akan
diberikan pada akhir giveaway nanti.

Jemput join beramai-ramai dan jadi top referral giveaway ini ^^
KLIK BANNER UNTUK JOIN

Satu set combo brooch untuk pemenang top referral serta hadiah misteri untuk referral
melebihi 200 view

Thursday, 1 May 2014

Senarai Pengomen Tegar Mac & April 2014 dan Bloglist Mei 2014

Pengomen Tegar Mac 2014

Bil
Blog
Jumlah
Komen
1.
15
2.
8
3.
6
4.
6
5.
3
6.
3
7.
3
8.
2
9.
2
10.
2



Pengomen Tegar April 2014

Bil
Blog
Jumlah
Komen
1.
8
2.
3
3.
3
4.
3
5.
3
6.
2
7.
2
8.
2
9.
1
10.
1


*Ejulz nak minta maaf sebab x sempat nak update pengomen tegar bulan Mac pada April lepas. Ejulz jarang buka kebelakangan ni. Kepada pengomen yg tegar pada bulan Mac dan April, ejulz nak ucapkan ribuan terima kasih kerana sudi singgah ke blog yg x seberapa ni. Sebagai tanda terima kasih, ejulz akan letak link blog anda semua dalam senarai bloglist Mei.  Insyaallah, ejulz akan rajin2 update lepas ni.. hehe.

Jom terjah blog diorang ni.. Diorang memang blogger gempak.. ^_^


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...