Tuesday, 14 April 2015

Ciri-ciri bos yang baik?

Timbul persoalan dari fikiran ejulz. Apakah ciri2 bos yang baik. X kira la kerja apa sekalipun. Kerja kerajaan maupun swasta. Jika korang jumpa bos yang hanya nak tau kerja di bawah seliaannya sahaja yg siap dan tidak memberi peluang kepada pekerja bawahan untuk mencari pengalaman yg lebih luas, bagaimana perasaan korang? Macam  mana nak mengadap bos2 yg berperangai macam ni?

Dalam kerjaya pengalaman amat penting. Tetapi bila sudah mendapat peluang untuk mengembangkan pengetahuan dan pengalaman, bos x beri kebenaran. Sedih sangat jumpa bos camni. Dalam kerja perlu kerjasama dari orang luar, tapi bila orang luar memerlukan tenaga bantuan dia x beri. Macam mana la rasa dia kalau suatu hari dia perlukan kerjasama org luar, tapi diorang x bagi kerjasama. Kalau macam tu la perangai, x mustahil satu hari nanti org pun xkan bagi kerjasama.

Dalam hidup kerjasama amat penting. Saling faham memahami. Tapi kalau jumpa bos yg pentingkan diri,motivasi pekerja yg cemerlang pun boleh hilang... ermmm. Apa la nasib.





#Jangan lupa join segmen ejulz k. Klik SINI. 

http://kampung-kameq.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html

5 comments:

  1. sabar ye ejulz ... itulah sebahagian dari kehidupan berkerjaya. Walaupun bos tak supportive, jangan jadikan ia penghalang untuk kita melakukan yang terbaik dalam kerja.

    Tapi kan .. kalau dapat bos yang boleh diajak kuar minum makan bersama itu lagi best kan hehe

    ReplyDelete
  2. betul tu hati lain2.. rambut je sama hitam.

    ReplyDelete
  3. Kenapa Ejulz? Bos tak bekerjasama ke?.....Namanya pun boss, semua benda depa nak kena jawab tu yg ketat sikit tu agaknya

    ReplyDelete
  4. so far kmk lom jumpa gik bos kedak ya
    cuma pernah dpt gos gaok
    seram sejuk munnya dah nunggah masuk bilit, nang ada jak kesalahan kita

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...