Thursday, 16 April 2015

Hati Perempuan

Tengah tengok citer 'Hati Perempuan' di TV3.. Ermmm.. Cerita melayu.. tak habis2 dengan hasad dengki. Persaingan. Merebut hak dan kebahagiaan orang lain. Dan macam2 lagi.. Dulu mungkin tengok semua ni dalam tv je.. Tapi bila dan melaluinya dalam dunia realiti, baru ejulz tahu betapa peritnya rasa kebahagiaan dirampas orang lain.

Kadang2 terfikir jugak. Kenapa perlu merampas kebahagiaan orang lain? Dan kenapa juga perlu mengingatkan perkara silam sedangkan kebahagiaan sudah ada di depan mata? Dan kenapa pula perlu menyakiti hati orang yang betul2 menyanginya? Semua itu belum ada jawapannya..









7 comments:

  1. kenapa perlu mengingatkan perkara silam sedangkan kebahagiaan sudah ada di depan mata?
    Jawapan : Supaya kenangan silam tu dapat mengajar kita untuk lebih menghargai kebahagian yang hadir di depan mata ~ sebab peluang itu bukanlah selalu datang pada kita ^_^

    ReplyDelete
  2. drama mlayu selalunya sama jak crita, especially munnya ambik dri novel
    x suka kmk dgn pelakon hati pempuan nok yuhanis ya, x pande glak berlakon

    ReplyDelete
  3. drama adaptasi novel..novel adaptasi cerita sbnrnye..and realiti...

    dan yg unik kisha ni ber ayahanda n bonda bagai :)

    nona suka gilak fesyen2 dan retis dlm cita tu....smgt juak tgk~

    ReplyDelete
  4. amat sedikit manusia yg bersyukur.

    saya rasa tu penyebabnya.

    ReplyDelete
  5. Sebab ada terjadi dalam dunia realiti lah, cerita dalam novel tu wujud. Even sikit pun

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...