Monday, 21 September 2015

Cukupkah kebahagiaan yang diberi?

Tengah xde idea nak buat entry ni..


Cari ilham sambil layan Famous Amos.. heHee


Cukupkah kebahagiaan yang diberi? Ermm.. Tiba2 terfikir. Sebagai seorang anak adalah menjadi tanggungjawab untuk menjaga kedua ibu bapa. Kadang2 ejulz terfikir cukupkah kebahagiaan yang ejulz berikan kepada mereka? Dengan kerja yang tidaklah seberapa. Gaji yang tidaklah besar. Hanya sedikit sahaja yang dapat ejulz berikan kepada mereka setiap bulan. Alhamdulillah, ada jugak la untung berniaga sikit2 buat tambah bagi duit belanja utk mereka. Ejulz impikan untuk memberikan lebih keselesaan kepada mereka. Dah puas mereka bersusah payah membesarkan ejulz. Sekarang tibalah masanya untuk ejulz membahagiakan mereka. 





14 comments:

  1. Nak bahagiakan ibu bapa bukan cuma dengan bagi duit atau harta, tapi rasanya ibu bapa ni dah cukup bahagia jika kita tak lupakan mereka bila kita dah berjaya, selalu hormat mereka, jaga mereka, kita ada waktu mereka memerlukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. mmg mereka rasa dah cukup.. tp sy rasa belum cukup lagi.. nak bagi kesenangan kpd mereka..

      Delete
  2. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya ejulz masih berfikir bagaimana nak membahagiakan kedua ibu bapa.Sejuk hati baca entri ejulz ni,kak ana doakan semoga ejulz dipermudahkan dalam usaha murni ni, amin.

    ReplyDelete
  3. Kebahagiaan bkn hny pd wang ringgit ejulz. Pd layanan dan perhatian juga

    ReplyDelete
  4. insha allah . jika niat dan cara itu betul , allah akan permudahkan ...

    ReplyDelete
  5. yup...rite...klau diberikan masa yang lebih panjang bersama mereka harus kita sebagai anak cube memahami mereka...

    ReplyDelete
  6. yup...rite...klau diberikan masa yang lebih panjang bersama mereka harus kita sebagai anak cube memahami mereka...

    ReplyDelete
  7. Dulu pun saya terfikir harta banyak mana yang boleh saya beri pada ibu ayah saya...sampai ke hari ini saya belum jumpa jawapan itu.

    Suatu hari saya terjumpa iklan "Derma Darah". Alhamdulillah saya buka buku derma darah untuk mak ayah saya. Saya derma belum sampai 1 pain.

    Lepas bersalin anak ketiga, saya perlu tambah darah...2 pain...
    Lihat bagaimana kebesaran Allah kepada hambanya.

    Rezeki Allah itu luas...doa dan niat yang baik-baik untuk ibu ayah kita.
    InsyaAllah Allah pasti bantu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...