Wednesday, 29 April 2015

AKAMIKA GIFT : Sticker Foam Magnet

Jom tempat Sticker Foam Magnet.. letak gambar family.. Comel. Cantik.. :)


Nak tempah? Klik SINI..





Tuesday, 28 April 2015

Blog ku SURAM dan BERDEBU..

KAMPUNG KAMEQ dah x semeriah dulu.. Ramai yang lalu lalang.. Ramai yang singgah.. Ramai yang beri nasihat.. Tapi kini hanya sekadar blog biasa..


Sedih...




Monday, 27 April 2015

SCR "Family Dinner"

Alhamdulillah. Baru lepas dinner kat Singapore Chicken Rice (SCR). Rezeki abang ipar belsnja. Org belanja sedap je rasa. Hehee. Perut dah kenyang, hari pulak hujan.. hehee.. faham2 je laa. Hehee. Sedap la tido jawabnya. Hehe

*Kepada yg belum join segmen ejulz, jemput join k. Mana tau rezeki k0rang. Ajak kwn2 join sekali.





Thursday, 23 April 2015

VIDEO VIRAL : Hoi! Dah kawen ka belum?


Tindakan berani seorang lelaki menegur seorang lelaki baring di riba seorang perempuan di sebuah taman mendapat pujian ramai pihak. Tidak ramai yang berani menegur jika melihat perkara macam ni. Walaupun agak kasar cara teguran tapi ramai yang memberi pujian.

Bagaimanapun status sebenar pasangan belum dapat dipastikan sama ada sudah berkahwin ataupun belum. 


Sumber : SINI




Half Pearl Sunflower


Berminat? Usha kat SINI k.. 

 Tolong letak syiling kat tabung kawen Ejulz kat SINI dan SINI k.. ^_^







Senarai Peserta SEGMEN : Ucapan Hari Lahir Buat 'Si Lala' Pada 13 Mei

1. http://adna2029.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html?ref=kakiping
2. http://www.mrsyatie.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
3. http://nonasani.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
4. http://www.cekgunorazimah.com/2015/04/kampung-kameq.html
5. http://duniamrsrongoks.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
6. http://giveaway-jom-santai-aje.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
7. http://adriana-contestga.blogspot.com/2015/04/ucapan-hari-lahir-buat-si-lala-pada-13.html
8. http://afidahazmi88.blogspot.com/2015/04/ucapan-hari-lahir-buat-si-lala-pada-13.html
9. http://mama3farhanah.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
10. http://hanwoohwan.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
11. http://kakitravelkhairuddin.blogspot.com/2015/04/ucapan-hari-lahir-buat-si-lala-pada-13.html
12. http://jombercontest.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
13. http://muslimahsejati96.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
14. http://kieyrah97.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
15. http://belongtomee.blogspot.hk/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
16. http://cahayanurlight.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
17. http://ohresepiku.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
18. http://sallyadan.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
19. http://www.kisahpondokkecil.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
20. http://littlebearinlove.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
21. http://akukaudansesuatu.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
22. http://ourmemoria.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
23. http://umikasum.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
24. http://mawarberduri4147.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
25. http://www.blogparihh.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
26. http://munauwaratul.blogspot.com/2015/05/egmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
27. http://dewqracintakita.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
28. http://shuhaidakabdy.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html?m=1
29. http://akukidaldanbujang.blogspot.com/2015/05/slug-segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si.html
30. http://cikhudahassan.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
31. http://sshyearth.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
32. http://cowament.blogspot.com/2015/05/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html
33. Anda..


Jom join ramai2.. Klik SINI , jika nak join.. 44 pemenang dicari!!!


Wednesday, 22 April 2015

Pertambahan Hadiah Segmen

PVC Keychain 'I Am'

(Gambar Hiasan/ Bukan hadiah sebenar)

(Gambar Hiasan/ Bukan hadiah sebenar)


Terima kasih kepada https://www.facebook.com/cenderahatiakamikagift kerana sudi menjadi sponsor untuk kali yang ke-2. Semoga dimurahkan rezeki. Amin.

Jemput join. Klik SINI .. 








Monday, 20 April 2015

Bermula saat ini..

20 April 2015, bermulalah saat berkursus. Hehe. X dpt la aktif blog dlm masa 3 hari ni. Tolong2 jagakan blog ejulz k. Hehe. Jgn lupa join segmen ejulz. Alhamdulillah semalam ada lagi yang nak sponsor. Senarai hadiah dan sponsor ejulz akan update s3lepas selesai kursus. X dpt nk update guna phone.


Saturday, 18 April 2015

Pertambahan Hadiah Segmen

Ok, alhamdulillah ada rezeki lebih. Kain pelikat untuk 2 pemenang. Jangan lupa join k.. Meriahkan segmen ni.. Ajak kawan2 join. Dan yang paling penting doa untuk Si Lala.. ^_^



 Senarai Penuh Hadiah. Klik SINI..

 Nak join? Klik SINI..


 Tolong isi tabung kawen ejulz k.. hehe.. Klik SINI dan SINI.. tq. semoga dimurahkan rezeki.








Sakitnya ku di sini

Ermmmm.. Baru nak goyang2 kaki di rumah hujung2 minggu camni. Nampaknya xda peluang la nak goyang kaki. Jap lagi nak keluar beli barang untuk kursus esok. Ermmm.. sefih2.. Kacau masa cuti je..




Doakan semoga ejulz dimudahkan menjalani kursus k. 

Friday, 17 April 2015

Senarai Hadiah Segmen : Ucapan Hari Lahir Buat Si Lala Pada 13 Mei


Kain Batik Sarawak x 1 pemenang






Minyak Angin Aromaterapi x 1 pemenang


Kain Pelikat x 1 pemenang





Pin Shawl x 2 pemenang



- Blog Review x 1 pemenang


RM30 x 1 pemenang
 dan RM20 x 1 pemenang






- Blause x 1 pemenang



- Skirt Labuh Lcyra x 1 pemenang





Topup RM10 x 3 pemenang


NA MIE

Topup RM10 x 1 pemenang






PVC Keychain x 30 pemenang





Jemput join k. Klik SINI..




 Tolong klik Tabung kawen Ejulz k.. heHe. SINI , SINI , SINI dan SINI..



Bila hati terluka

Bila hati terluka memang sukar untuk diubati. Parut yg tertinggal tidak skan hilang sampai bila2. Tak kisah la dalam apa keadaan sekali pun. Baik di antara kekasih atau di antara majikan dan pekerja.

Di antara kekasih. Siapa kat sini yang pernah kecewa dan putus cinta? Hehe. Dulu ejulz berpendapat jika kita setia, buat yg terbaik utk pasangan, dan yg paling penting sentiasa ada sewaktu pasangan dlm kesusahan, kita tidak akan pernah dikecewakan. Tapi walaupun telah membuat yang terbaik, tanpa diduga dikecewakan. Tapi akur dan pasrah. Walaupun kita telah memberikan yang terbaik, tidak semestinya ia baik di mata pasangan kita. Mungkin ada banyak kekurangan dan kelemahan. Mungkin belum cukup baik utk memberi kebahagiaan kepadanya. Dan kisah silam ini mgkin dijadikan pengajaran semasa bersama Si Lala. Jangan terlalu fikir diri telah beri yang terbaik. Sebaliknya cuba terus beri yang lebih baik. Syukur sebab ditemukan dengan orang yang sentiasa memberikan kebahagiaan kepada ejulz. Namun luka lama xkan sembuh.

Di antara majikan dan pekerja. Motivasi daripada majikan amat penting bagi meningkatkan semangat dan mutu kerja pekerja. Pujian, reward dan sebagainya amat membantu. Tapi sekali majikan menghemburkan kata2 negatif di atas kesilapan kecil pekerja memberi kesan yang mendalam kepada pekerja. Moral semestinya akan turun lebih 80%. Di saat itu, pujian dan reward sudah tidak ada makna apa2 kepada pekerja. Boleh tegur kesilapan, tapitegurlah dengan baik. Jangan sembur perkataan2 yg negatif. Hasilnya pekerja juga akan menjadi negatif.


Ermmm.. panjang lebar jugak leteran ejulz pagi ni. Hehe. X dpt nak BW dulu siang2 ni. Ejulzguna hp je. Intenet data ciput je. Hehe. Tinggalkan jejak, mlm nanti ejulz singgah.. Dan jangan lupa join segmen ejulz k. Doa2 anda untuk Si Lala amat dihargai. ^_^











*Ejulz doakan Si Lala mendapat pekerjaan tetap untuk membantu mak dan keluarga. Kmk harap ktk bhagia di samping kmk.


Thursday, 16 April 2015

segmen: saya sayang blog saya


Jom join.. ^_^




Giveaway PROJEK APRIL by Syira Lokman


Jom join.. Klik banner k..


Banyak hadiah2 menarik.





Kes Buli Budak Sekolah Lagi!!!

Apa nak jadi dengan adik2 di sekolah sekarang ni.. X habis2 dengan kes buli dan gaduh.. Tak serik2 ker dengan hukuman yang menimpa mereka yang melakukan kesalahan yang sama sebelum ni? Kali ni dikatakan berlaku di Penampang.


Klik dan tonton.. Harap pihak berkuasa ambil tindakan yang lebih tegas. Melentur buluh biar dari rebungnya..



 Bantu Ejulz kumpul tabung kawen k.. hehe. Klik SINI, dan SINI..










Hati Perempuan

Tengah tengok citer 'Hati Perempuan' di TV3.. Ermmm.. Cerita melayu.. tak habis2 dengan hasad dengki. Persaingan. Merebut hak dan kebahagiaan orang lain. Dan macam2 lagi.. Dulu mungkin tengok semua ni dalam tv je.. Tapi bila dan melaluinya dalam dunia realiti, baru ejulz tahu betapa peritnya rasa kebahagiaan dirampas orang lain.

Kadang2 terfikir jugak. Kenapa perlu merampas kebahagiaan orang lain? Dan kenapa juga perlu mengingatkan perkara silam sedangkan kebahagiaan sudah ada di depan mata? Dan kenapa pula perlu menyakiti hati orang yang betul2 menyanginya? Semua itu belum ada jawapannya..









Hargailah..

"Sesuatu yang kita miliki hari ini, belum pasti milik kita pada masa akan datang. Syukur dengan apa yang 'dipinjamkan' olehNya.." -EJulz


Hargai apa yang ada di hadapan kita.

* Sayangi kedua ibu bapa selagi mereka masih ada.
* Hargai pasangan selagi mereka masih setia.
* Hargai pekerja yg rajin selagi mereka masih ada.

Jangan nanti bila semua pergi baru nak menyesal..


#Kepada yg belum join segmen ejulz, dijemput join k. Mungkin anda bertuah.. ^_^









Wednesday, 15 April 2015

Pagi2, sejuk2, semua NAIK

Jam menunjukkan tepat jam 1.30 pagi. Susahnya rasa nak tidur. Gara2 tertidur awal la ni. Penat. Perjalanan sejam ke tempat kerja mungkin faktor kepenatan.. Sape2 ada tips nak lelapkan mata tolong share. Heheee

Bila pagi2 sejuk camni semua naik. Naik gak bulu roma ni. Seram sejuk je rasa.. Tahap kemalasan nak tidur pun naik. Boleh gak tidur pun malas ek? Hehee. Wahai mata tidur la lagi.. hehee


Jemput join.. ^_^ http://kampung-kameq.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html

Tuesday, 14 April 2015

Ciri-ciri bos yang baik?

Timbul persoalan dari fikiran ejulz. Apakah ciri2 bos yang baik. X kira la kerja apa sekalipun. Kerja kerajaan maupun swasta. Jika korang jumpa bos yang hanya nak tau kerja di bawah seliaannya sahaja yg siap dan tidak memberi peluang kepada pekerja bawahan untuk mencari pengalaman yg lebih luas, bagaimana perasaan korang? Macam  mana nak mengadap bos2 yg berperangai macam ni?

Dalam kerjaya pengalaman amat penting. Tetapi bila sudah mendapat peluang untuk mengembangkan pengetahuan dan pengalaman, bos x beri kebenaran. Sedih sangat jumpa bos camni. Dalam kerja perlu kerjasama dari orang luar, tapi bila orang luar memerlukan tenaga bantuan dia x beri. Macam mana la rasa dia kalau suatu hari dia perlukan kerjasama org luar, tapi diorang x bagi kerjasama. Kalau macam tu la perangai, x mustahil satu hari nanti org pun xkan bagi kerjasama.

Dalam hidup kerjasama amat penting. Saling faham memahami. Tapi kalau jumpa bos yg pentingkan diri,motivasi pekerja yg cemerlang pun boleh hilang... ermmm. Apa la nasib.





#Jangan lupa join segmen ejulz k. Klik SINI. 

http://kampung-kameq.blogspot.com/2015/04/segmen-ucapan-hari-lahir-buat-si-lala.html

Monday, 13 April 2015

Giveaway Cash RM500 2015 by Emas Putih

Alhamdulillah berpeluang join GA ni.. 
[Sila Klik Banner Diatas If Nak Join]

Hadiah :
RM50 Cash x 10 pemenang
Hadiah Misteri Exclusively by Azanis x 3 Pemenang

Mula : 10 Mac 2015 | Tamat :24 Mac 2015



Sunday, 12 April 2015

Serikin, Sarawak

Kalau pegi ke Sarawak, jangan lupa singgah di Serikin, Sarawak. Banyak2 barang2 yg unik dijual di sana dengan harga yang murah. Serikin, Sarawak merupakan kampung sempadan Sarawak dan Indonesia.









18 Tahun Ke bawah JANGAN Klik xxx & xxx





Saturday, 11 April 2015

Promosi 8-17 April 2015

Dapatkan "Kain Pua Kumbu Sarawak" Percuma sekarang dengan pembelian Minyak Angin Aromaterapi Fresh Care @ Safe Care @ Javaspa @ Aromatic..






Berminat menjadi sponsor Segmen? Klik SINI..







Wednesday, 8 April 2015

Mencari Sponsor Segmen

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Alhamdulillah di kesempatan ini kita masih lagi diberi peluang dan dipinjamkan nafas untuk terus hidup di bumi Allah ini.

Dah lama rasanya ejulz tak buat segmen @ GA @ contest.. Jadi, bagi meneruskan tradisi blogger2 ejulz nak anjurkan satu segmen. Jadi ejulz pohon sekiranya ada yang sudi menjadi sponsor untuk segmen kali ini bolehlah memberi detail kepada ejulz melalui komen entry ni, atau inbox fb, atau whatsapp ejulz terus ke no 0168500565.


Semoga yang sudi menjadi sponsor dimurahkan rezeki.. Amin..


Antara yg boleh dijadikan hadiah oleh sponsor:
1. Wang Tunai
2. Barangan pos (apa2 produk. Adalah lebih baik produk jualan sendiri supaya secara x langsung dpt mempromosikan jualan)
3. Topup Phone 
4. Blog/website review
5. Dan lain2 yg bersesuaian

Nilai dan jumlah barang/perkhidmatan yg nak disponsor terpulang kepada sponsor2.

______________________________________________________________

Updated Sponsor setakat ni:

1. Ejulz
2. Eymasu









Promosi 8-17 April 2015


Pembelian Minyak Angin Aromaterapi #FreshCare #SafeCare #Javaspa #Aromatic berjumlah RM200 ke atas akan mendapat PERCUMA 'Kain Pua Kumbu Sarawak'..

Whatsapp / SMS 0168500565 untuk pertanyaan lanjut. Terima kasih.







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...