Sunday, 19 February 2017

Biar dia menangis, jangan kita menangis


Ejulz baru tau insiden ni.. Tapi ejulz amat tertarik dengan kata2 Sultan Johor. "Biar dia menangis jangan kita menangis"

Kebanyakan ibu bapa sekarang membiarkan dan memberikan apa sahaja kemahuan anak2 demi mengelakkan anak2 menangis.. anak nak itu, beli.. anak nak ini, bagi.. semua kemahuan anak2 diturut.. seharusnya kita sentiasa memantau nak memikirkan baik buruk sesuatu yang diberikan kepada anak2.. beli telefon pintar utk anak2 yg berusia 12 tahun ke bawah.. anak2 sekarang ni dh x macam dulu2.. sekarang ni main gadjet je.. ada baiknya gadjet ni.. boleh bantu dalam pembelajaran tapi kene ada pemantauan rapi. takut yang lain pulak dibuka.. Beli basikal pun ok jugak.. bukan sahaja utk bermain tapi baik utk kesihatan. Tapi kene lah pantau pergerakan anak2.. 

Harap insiden ini boleh dijadikan pengajaran kepada kita semua..

Jangan lupa klik SINI..


2 comments:

  1. Betul..anak2 skrg lebih pd gadjet..kita pn kalau dgn family, sibuk dgn hp masing2, makin kurang berborak.

    ReplyDelete
  2. Betul, orang kata anak-anak zaman sekarang jangan dimanjakan sangat dengan apa yang diminta... kalau dia nak juga, tetapkan sesuatu; contoh kalau dapat nombor 10 ke bawah dalam peperiksaan, baru belikan kalau tak tak payah... huhuhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...